۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۲۸۲۲۸
حجت ‌الاسلام والمسلمین تلخابی:

ولایت امام بر مردم به معنای قدرت و سلطنت بر آن ها است

منتخب مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: به طور معمول اگر کسی بر دیگران سلطنت داشته باشد از قدرت خود سوء استفاده می‌کند و عدالت را رعایت نمی‌کند از این رو خداوند به دلیل اینکه عدالت امام در پرتو سلطنت و قدرتی که دارد تضمین شود در کنار این قدرت به امام محبت و شفقت هم داده است.
تلخابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی منتخب مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در حسینیه امامزاده حسین قزوین ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به جایگاه و اهمیت امام در جامعه، گفت: امام برای شیعیان خود برادری دلسوز پدری مهربان مادر نیکی‌ها و خوبی‌ها و پناهگاه و تکیه گاه بندگان است.

 

وی در ادامه مهم‌ترین ویژگی امام را محبت و دلسوزی نسبت به شیعیان دانست و افزود: دلسوزی و محبت امام نسبت به شیعیان موجب می‌شود که خداوند متعال برای امام اولویت و ولایت قائل شود هم چنین پیامبر هم مانند امام بر مردم حق ولایت دارد.

 

ولایت امام بر مردم به معنای قدرت و سلطنت بر آن ها است

منتخب مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولایت داشتن امام بر مردم به معنای قدرت و سلطنت بر آن ها است اظهار کرد: به طور معمول اگر کسی بر دیگران سلطنت داشته باشد از قدرت خود سوء استفاده می‌کند و عدالت را رعایت نمی‌کند از این رو خداوند به دلیل اینکه عدالت امام در پرتو سلطنت و قدرتی که دارد تضمین شود در کنار این قدرت به امام محبت و شفقت هم داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در ادامه افزود: اگر قدرت امام بخواهد موجب ظلم نشود لازمه‌اش این است که در کنار قدرت محبت و دلسوزی هم باشد تا این قدرت در مسیر درست و رسیدن به عدالت اعمال شود.

 

وی با بیان اینکه ولایت داشتن پدر نسبت به دختر در ارتباط با امر ازدواج نوعی اعمال قدرت مثبت است خاطرنشان کرد: خداوند متعال به پدر نسبت به دختر ولایت داده است که اگر بخواهد ازدواج کند رضایت پدر شرط است در غیر این صورت ازدواج بی‌اثر خواهد بود.

 

منتخب مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اضافه کرد: آن چیزی که موجب شده است پدر از این حق ولایت خود استفاده نادرست نکند دلسوزی و محبتی است که خداوند در نهاد او قرار داده و همین محبت هم موجب می‌شود که پدر هنگام تصمیم گیری مصلحت دختر را در نظر بگیرد و خلاف آن عمل نکند.

 

امام زمان نسبت به شیعیان ولایت مطلق دارد

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی ولایت داشتن امام را نسبت به شیعیان ولایت مطلق دانست و تصریح کرد: ولایت داشتن امام در حق بندگان هم برای این زمان است و هم برای دوران جوانی و پیری انسان‌ها امام ولایت تکوینی و تشریعی نسبت به شیعیان دارد و مقید به زمان و مکان خاصی نیست.

 

وی در پایان گفت: تمام زندگی شیعیان مدیون نفس کشیدن امام است سید بن طاووس در کلامی به پسر خود می‌فرماید اگر کسی ادعا کند مهدی فاطمه را دوست دارد اما هر روز به یاد او نیفتد دروغ می‌گوید از این رو باید شیعه نسبت به امام خود اخلاص داشته باشد و در تمام لحظات به یاد امام خود باشد./202/873/ب1

ارسال نظرات