۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۸۲۴۵
استاد حوزه علمیه قشم:

معضلات جهان به خاطر عدم دسترسی به امام عصر است

استاد حوزه علمیه قشم گفت: تمامی مصیبت های وارده از فقدان امام است نه به آن معنا که امام وجود ندارد بلکه به معنای عدم دسترسی به امام و به سر بردن ایشان در غیبت است.
امام عصر

حجت الاسلام حقانی استاد حوزه علمیه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ویژگی های افراد منتظر در عصر غیبت امام عصر(عج) گفت: منتظر واقعی بودن، عامل بودن و برخورداری از حسن خلق از جمله ویژگی های افراد در عصر غیبت امام عصر(عج) است.

 

وی در ادامه، پرداختن به واجبات و ترک محرمات را نمونه بارز اقدام و عمل در عصر غیبت عنوان کرد و افزود: کسی که بر این روال عمل کند بیشترین تاثیر در نهادینه کردن فرهنگ مهدویت را داراست.

 

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: امام زمان به دنبال افراد مجری احکام شرعی است و لازمه ان این است که افراد منتظر عامل به احکام باشد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام جعفرصادق(ع) گفت: در این روایت چنین آمده که آنقدر غیبت امام عصر طولانی می شود که همه هلاک شده و کسی از این هلاکت خلاصی پیدا نمی کند مگر به این دو خصلت؛ اعتقاد به امام زمان(عج) و عدم سستی و ضعف از طولانی بودن عمر و غیبت آن حضرت آراسته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قشم تصریح کرد: به فرموده امام جعفرصادق(ع)، در عصر غیبت ولی عصر(عج)، کلمه انتظار شرط نیست بلکه دعا برای تعجیل در ظهور فرج حضرت مهدی(ع) همراه با حالات خاصی که در وقت دعا به انسان دست می دهد شرط است.

 

وی در ادامه داد: امام صادق(ع) همچنین با اشاره به ویژگی افراد منتظر و داعی می فرماید: شخص داعی باید به گونه ای دعا کند که گویی خواسته اش در آستانه اجابت است و منتظر حضرت مهدی(عج) نیز باید در وقت دعا کردن برای تعجیل در فرج آن حضرت به گونه ای دعا کند که گویی در آستانه فرج ظهور ولی عصر(عج) قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام حقانی گفت: افراد منتظر که در این مرحله قرار گرفته اند باید خود را برای ظهور و سربازی امام زمان آماده کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در قشم ابراز داشت: صرف دیدار با امام عصر(عج) برای افراد منتظر کافی نیست، بلکه اولین مقدمه معرفتی برای دیدار با آن حضرت؛ دست یافتن به معرفت امام زمان(عج) است، به این معنا که عملا به تعاریف امامت، ارتباط امامت با خداوند متعال و مخلوق و همچنین زنجیره اتصال امامت با مردم  را به طور کامل بداند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین افراد منتظر در مرحله اول باید به این امر معتقد باشند که امام منصوب از سوی خداوند است، بیشترین امری که در بحث مهدویت مدنظر بوده، شناخت و معرفت به امام زمان(عج) به عنوان جامع تمامی اوصاف الهی انبیاء و ائمه پیشین است.

 

حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: امام زمان نماد رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال است که در صورت دست یافتن به شناخت این اوصاف، جایگاه واقعی امام عصر(عج) برای همگان واضح و تبیین می شود.

 

وی گفت: تمامی مصیبت های وارده از فقدان امام است نه به آن معنا که امام وجود ندارد بلکه به معنای عدم دسترسی به امام و به سر بردن وی در عصر غیبت است، طبق روایات، اگر لحظه ای زمین بدون حجت بماند اهلش را می بلعد.

 

استاد حوزه علمیه قشم اذعان‌ داشت: تا زمانی که ما به این باور نرسیم که مشکلات ما به دلیل عدم دسترسی به امام زمان(عج) است هیچ گونه حرکتی به سوی انتظار صورت نمی گیرد، بنابراین باید بپذیریم که بسیاری از مشکلات و گرفتاری های موجود کنونی به دلیل عدم دسترسی به امام عصر(عج) است، اگر به این باور رسیدیم و به اعتقاد در وجود تبدیل شد آن وقت احساس اضطرار به امام پیدا خواهیم کرد./302/851/ب1

ارسال نظرات