۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۲۸۲۶۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

جهان امروز تشنه معارف مهدویت است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که جهان امروز تشنه تشيع و مهدويت است چرا که تنها مکتب و ايدئولوژي است که براي آينده جهان برنامه دارد، گفت: ترويج فرهنگ بالنده مهدويت مهم ترين راه مقابله با مكاتب انحرافي است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) در ساری، اعتقاد به مهدويت را كليد واژه سعادت دنيا و آخرت بشریت دانست و گفت: مهدويت رمز حيات و هويت تشيع است و همه ما وظيفه داريم در جهت جهانی آن از همه ظرفیت های موجود بهره گیریم.

 

وی اشاعه و ترويج فرهنگ مهدويت را ضروري خواند و افزود: ما بايد در مقابل فعاليت‌هاي مسموم دشمنان اسلام هوشيار باشيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه انبياء هدايت مردم و نجات آنها از طاغوت و ظلم بوده است، خاطرنشان کرد: انبياء مردم را به طرف بندگي خداوند هدايت كردند.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاكيد بر ضرورت پرداختن به دكترين مهدويت در مراكز تخصصي و پژوهي خاطرنشان كرد: بايد انديشه مهدويت در بطن تمام قوانين، انديشه‌ها، كتاب‌ها و دانشگاه‌ها گنجانده شود و مراكز تخصصي آن را پشتيباني كنند.

 

وی هدف صهيونيست‌ها و دشمنان اسلام در باره شبه افكني و ايجاد انحراف در مقوله مهدويت را سست كردن ايمان مردم نسبت به مهدويت دانست.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصريح كرد: تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفكر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند.

 

وی با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از طرف دشمنان اسلام، افزود: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم كنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جهان امروز تشنه تشيع و مهدويت است چرا که تنها مکتب و ايدئولوژي است که براي آينده جهان برنامه دارد، گفت:  ترويج فرهنگ بالنده مهدويت مهم ترين راه مقابله با مكاتب انحرافي است.

 

حجت الاسلام علیزاده تلاش‌هاي دشمنان براي مقابله با فرهنگ مهدويت را بيهوده دانست و بيان داشت: بحث مهدويت در طول تاريخ مورد توجه بوده و عده‌اي درصد بودند كه اين فرهنگ را نفي كنند، اما تلاش آنها نتيجه‌اي در بر نداشته است، چون مهدويت منحصر به مكتب اهل بيت(ع) نيست، بلكه همه اديان الهي به ظهور منجي و برقراري شرايط مطلوب‌تر در جهان اعتقاد دارند.

 

وی با بیان این که انتظار يعني اميد به آينده اي روشن و منتظران واقعي بايد در جهت تحقق آن وعده الهي تلاش کنند، ادامه داد: انتظار هميشه براي رسيدن به وضع مطلوب است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) اختیار دار همه وجود است، بیان داشت: حضرت مهدی(عج) روزی پا به عرصه ظهور گذاشته و صحنه هستی را پر از عدل و داد می کند که این به عنوان عقیده ما است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: منتظر مهدی موعود باشید که ما منتظران را دوست داریم و زمانی که منتظر هستید همانند کسی بوده که در رکاب پیامبر گرامی اسلام جهاد می کنید.

 

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا منتظر واقعی امام عصر(عج) باشیم، ادامه داد: انسانی که منتظر یک مهمان است شرایط لازم را در این راستا فراهم می کند که ما نیز به عنوان منتظران حضرت باید کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر اين‌كه فرد منتظر بايد بر نيازمند بودن جهان به امام زمان(عج) درك پيدا كند، خاطرنشان كرد: همان گونه كه از سخن بزرگان بر مي‌‎آيد، «منتظر مصلح، خود بايد صالح باشد»؛ از اين رو خودسازي فردي، مقدمه بيعت با امام عصر(عج) بوده و در ادامه، ديگر سازي به ميان مي‌آيد.

 

وی يادآور شد: يك فرد منتظر بايد به اين درك برسد كه زندگي، پس از ظهور معنا پيدا مي‎كند و تنها زماني انسان مي‎تواند طعم زندگي را بچشيد كه امام عصر(عج) ظهور كرده باشند، از اين‌رو فكر انسان‎ها درعصر ظهور به سوي كمال حركت خواهد كرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به موضوع مهم انتظار در فلسفه مهدويت اشاره كرد و گفت: معناي انتظار، بيكار نشستن نيست بلكه تلاش و كوشش است و بايد در استحكام اعتقادات و ايمان جامعه بيش از پيش كار شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انتقال فرهنگ مهدويت بهنسل جوان وتربيت آن ها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدي (عج) ضرورتي انکار ناپذير است، تصريح کرد: اعتقاد به مهدويت الهام‌بخش براي ادامه راه و رسيدن به هدف نهايي است و در اين مسير بايد جوانان را با شبهات وارده به اين مسئله آشنا و آنها را در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان حفظ كرد.

 

اين استاد حوزه علمیه با اشاره به نتايج ظهور امام زمان (عج) افزود: ريشه نابساماني‌هاي اعتقادي در جامعه نقص روحي بشر است و انسان با طي دوره همانند دوران كودكي، جواني و نوجواني به دوران پختگي و تكامل و تجربه مي‌رسد و از نشانه‌هاي آن مي‌توان به آباد كردن تمام كره زمين و استفاده بهتر از تمام مواهب و خيرات آن اشاره كرد./202/950/ب1

ارسال نظرات