۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۲۸۲۶۲

برگزاری جشن روز نیمه شعبان در ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که جشن روز نیمه شعبان در 25 بقعه متبرکه شاخص این استان در حال برگزاری است، گفت: سخنرانی مذهبی و دینی، مسابقات فرهنگی و مولودی خوانی از مهم ترین برنامه های این مراسم های معنوی در بقاع متبرکه است.
نیمه شعبان

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک میلاد فرخنده امام زمان(عج) و نیمه شعبان اظهار داشت: از دیشب بقاع متبرکه استان میزبان عاشقان ولایت و امامت هستند و این از اعتقادات و ارادت های مردم نشأت می گیرد.

 

وی با اشاره به این که جشن روز نیمه شعبان در 25 بقعه متبرکه شاخص این استان در حال برگزاری است، گفت: سخنرانی مذهبی و دینی، مسابقات فرهنگی و مولودی خوانی از مهم ترین برنامه های این مراسم های معنوی در بقاع متبرکه است.

 

حجت الاسلام عزیزی همچنین از اعزام 25 مبلغ دینی به بقاع متبرکه مجری برگزاری جشن های نیمه شعبان خبر داد و افزود: این مبلغان دینی از دیروز در بقاع متبرکه جهت برگزاری مراسم های دینی و فرهنگی مستقر شده اند و به پاسخ گویی شبهات دینی و تبیین فلسفه مهدویت مشغول هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تصریح کرد: یکی از مهم ترین ارکان فرهنگ مهدویت شناخت جایگاه امام زمان(عج) و آگاهی از وظایف منتظران ظهور و آگاهی بخشی به جامعه درباره مهدویت است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که انتظار واقعی با شناخت و بصیرت معنا پیدا می کند، گفت: منتظر واقعی کسی است که در راه بسترسازی برای ظهور امام عصر(عج) قدم بردارد و از خود و خانواده خود تا سطح جامعه این روند را پیگیری کند.

 

وی اظهار داشت: فرهنگ انتظار باید فرهنگی همراه با پویایی و تحرک در مسیر تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی باشد و در این صورت است که شرایط ظهور امام زمان(عج) فراهم می شود.

 

حجت الاسلام عزیزی در زمینه وظایف منتظران ظهور بیان داشت: امروز حتی در برخی کشورهای اسلامی غیرشیعه، فرهنگ مهدویت در هاله قرار گرفته و کمرنگ شده؛ بنابراین نخستین و مهمترین وظیفه منتظران واقعی امام زمان(عج) نشر و جهانی کردن فرهنگ مهدویت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به ثبت بيش از يك ‌هزار و 600 وقف در این استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، افزود: در سال جاری نيز تاکنون سه وقف در استان به ثبت رسيده است./302/9457/ب1

ارسال نظرات