۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۲۶۳
مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در هرمزگان:

تلاش نکردن برای تحقق عدالت محوری از موانع ترویج فرهنگ مهدویت است

مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در هرمزگان گفت: هر مدیری که در جهت عدالت گستری تلاش نکند مانعی بزرگ بر سر راه توسعه و ترویج فرهنگ عدالت و مهدویت در جامعه بوده و به گسترش ظلم در جامعه کمک می کند.
حجت الاسلام معصومی

 حجت الاسلام محمدعلی معصومی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به وظایف منتظران واقعی، شناخت حجت خدا و امام زمان (عج) را مهم ترین وظیفه یك فرد منتظر دانست و گفت: منتظر واقعی ولی عصر(عج) در جهت کسب معرفت نسبت به وجود مقدس آن حضرت تلاش می کند، زیرا انسان بدون شناخت امام و منزلت وی در تشخیص وظیفه خود در این رابطه عاجز می ماند.

 

وی در ادامه، آشنا کردن امت ها به ویژه نسل جوان با آرمان ها، ارزش ها و باورهای بنیادین فرهنگ والای مهدوی را زمینه ساز استقرار و برپایی حکومت سراسر عدل منجی موعود عنوان کرد.

 

مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در هرمزگان تاکیدکرد: باید فرزندانمان را از نظر معنوی و فرهنگی دوستدار و تشنه فرهنگ مهدوی تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام معصومی با اشاره به مقدمات لازم معرفتی منتظران برای دیدار با حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: دست یافتن به تقوای الهی و دوری جستن از گناه، توسل مستمر به امام عصر، فرستادن صلوات و درخواست دیدار از حضرت مهدی موعود از شرایط دیدار با وی است.

 

وی همچنین در خصوص چگونگی رسیدن نسل جوان به فرهنگ مهدویت اذعان داشت: نسل جوان باید مادیات را در جهت مهدویت قرار دهند زیرا اینها ابزاری برای رسیدن به سعادت واقعی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اختلالات احتمالی ناشی از رفتار ناشایست و شل دینی مدیران در عرصه فردی و اجرایی در جهت تشکیل جامعه مهدوی بیان کرد: مردم ایران با پیروزی انقلاب اسلامی نمونه ای از عدل الهی را به جهانیان ثابت کردند، هر مدیری که بر خلاف قانون و مسیر ولایت قدم بردارد ضربه ای محکم بر عدالت گستری وارد می کند و همین امر سبب تاخیر در ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تشکیل حکومت مهدوی می شود.

 

مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه های هرمزگان در ادامه، تبیین موضوع امامت و ارائه آن در جهان را امری ضروری تلقی کرد و گفت: باید به جهانیان ثابت کرد که با کمک و عنایت خداوند متعال، استضعاف قبل از انقلاب از چهره انقلاب و مردم ایران زدوده شد و ملت و دولت ایران را در برابر زیاده خواهی های دشمنان مقتدر کرد به طوری که در ملت ایران در منطقه و جهان حرف اول را می زنند.

 

حجت الاسلام معصومی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: هر مدیری که در جهت عدالت گستری تلاش نکند مانعی بزرگ بر سر راه توسعه و ترویج فرهنگ عدالت و مهدویت در جامعه بوده و به گسترش ظلم در جامعه کمک می کند./302/851/ب1

ارسال نظرات