۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۲۶۴
پژوهشگر عراقی تبیین کرد؛

مهدویت فراشیعی با استناد به روایات اهل سنت

محمد توفیق علاوی در مطلبی با موضوع «مهدویت و انتظار» نوشت: اعتقاد به مهدی منتظر(عج) تنها مختص شیعیان نیست؛ بلکه فراشیعی و یک شاخصه و امتیاز اسلامی است.
مهدویت

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد توفیق علاوی، نویسنده و پژوهشگر عراقی و وزیر ارتباطات سابق این کشور که به مناسبت‌های مختلف در رسانه‌های عربی قلم زده و مطالبی را به رشته تحریر در می‌آورد، دیروز، اول خردادماه، به مناسبت نیمه شعبان در مطلبی با عنوان «ایمان به مهدی منتظر(عج) تنها شیعی نیست؛ بلکه اعتقادی سنی نیز بوده و یک شاخصه و امتیاز اسلامی است»، فراشیعی بودن مفهوم مهدویت و انتظار را با استناد به روایت‌های علمای برجسته اهل تسنن تبیین کرد.


 
در این مقاله آمده است: «مسأله مهدویت و انتظار همواره مسأله‌ای شیعی و فرقه‌ای دانسته شده؛ این در حالی است که بیشتر مسلمانان نمی‌دانند که روایات وارده از پیامبر(ص) در کتاب‌های علمای اهل تسنن درباره مهدی موعود منتظر، حتی بسیار بیشتر از این قبیل روایت‌ها در کتب شیعی است؛ بدون توجه به این که راویانش به این مفهوم معتقد باشند یا نباشند».


 
در این مقاله «عبدالرحمن البکری» یکی از نویسندگان اهل سنت معاصر معرفی شده است که این حقیقت را در بخشی از کتابش با عنوان «داعش و مستقبل العالم: داعش و آینده جهان» شرح داده است.


 
در ابتدای فصل پنجم این کتاب در بخشی با عنوان «خلیفة اللهی مهدی موعود(عج) در آخر الزمان» به احادیث علمای اهل سنت درباره قیام حضرت مهدی(عج) در آخر الزمان و این که وی هم‌نام رسول‌الله و از اهل بیت او و پسر فاطمه(س) است، اشاره شده است.


 
بر اساس این کتاب مهدی موعود در آخر الزمان زمین را پس از آن که سراسر ظلم و ستم است، پر از عدل و داد می‌کند و محمد بخاری(از علمای بزرگ اهل سنت) در کتاب تاریخ کبیر مهدی(عج) را حق و او را پسر فاطمه(س) خوانده است.


 
مسلم بن حجاج نیشابوری، معروف به امام مسلم، یکی از شخصیت‌های معروف علم حدیث و نویسنده کتاب صحیح مسلم، امام ترمذی، احمد بن حنبل، ابن حبان، ابن ماجه، ابن ابی شیبه، ابونعیم اصبهانی، نعیم بن حماد، سیوطی، ابن عساکر، ابن کثیر و خطیب بغدادی از جمله علمای اهل سنت هستند که در این کتاب روایت‌هایی از آن‌ها درباره قیام حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان آمده است.


 
کتاب داعش و آینده جهان همچنین بیانگر این است که صحابه پیامبر(ص) نیز درباره ظهور امام زمان(عج) مطالبی را نقل و روایت کرده‌اند./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات