۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۲۸۲۶۷
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

ظهور امام عصر با بیداری جوامع اسلامی محقق می شود

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(عج) بابل وحدت در جهان اسلام و بیداری امت اسلامی را در عصر غیبت مورد تاکید قرار داد و گفت: بیداری جوامع اسلامی بستری مناسب برای ظهور و ایجاد حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) است.
حسین تقی پور

حجت الاسلام حسین تقی پور تولیت مدرسه علمیه امام حسین(عج) بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با گرامیداشت نیمه شعبان، به 10 وظیفه منتظران در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: منتظراني كه آرزوي ياوري امام زمان(عج) را برای احياگری دين اسلام دارند، باید با آراسته کردن خود به صفات مورد پسند آن حضرت، زمينه را براي ظهور آن منجي عالم فراهم كنند.

 

وی زمینه سازی برای ظهور امام عصر را مهم ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت دانست و اظهار داشت: عمل كردن به احكام اسلامي با ایجاد حاکمیت قرآن و اسلام در جامعه مهم ترین وظیفه منتظر واقعی برای مهیا سازی و ایجاد زمینه برای تحقق ظهور امام عصر(عج) است.

 

امام جمعه گتاب به توصیه اولیای الهی برای دعا برای تعجیل فرج اشاره کرد و افزود: دعای جمعی با حالت تضرع و استغاثه برای فرج و پایان عصر غیبت، از توصیه های موکد برای پایان یافتن دوران سخت عصر غیبت و گشایش امور است.

 

وی ایجاد جامعه ایمانی از سوی مومنان را بر اساس تفسیر آیه 96 سوره اعراف مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایمان و تقوای الهی  همراه با بسط آن در سطح جامعه از جمله زمینه های ظهور امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام تقی پور انجام امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف مومنان برای بستر سازی جهت فرج امام عصر(عج) بیان کرد و گفت: براساس روایتی از امام عصر(عج) کردارهای ناپسند و گناه مانع دیدار افراد با حضرت حجت(عج) می شود و مومنان باید با گسترش امر به معروف افراد را به سمت فضایل و پرهیز از گناه فرا بخوانند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر ویژگی های جامعه ایمانی و منتظران واقعی امام عصر(عج)، تصریح کرد: منتظران حقیقی دارای اخلاص کامل در عمل و استقامت و پایداری در راه ارزشهای الهی هستند و نه تنها خود روز به روز بر ایمانشان می افزایند بلکه دیگران را در پنهان و آشکارا به سوی ایمان الهی دعوت می  کنند.

 

وی ادامه داد: سعادت دیدار امام عصر(عج) براساس معرفت دینی و صداقت دل، برای افرادی محقق می شود که به پیمان خود با آن حضرت وفادار باشند.

 

حجت الاسلام تقی پور برپایی نظام اسلامی از سوی امام راحل را از مقدمات ظهور امام زمان(عج) برشمرد و اظهار داشت: مقابله با ظلم و ایجاد عدالت با تحقق دولت اسلامی در عصر غیبت از جمله امور مورد تاکید امام راحل و علما در زمان غیبت برای زمینه سازی ظهور است.

 

وی افزود: بیداری جوامع اسلامی و خارج شدن از یوق استکبار موجب وحدت جهان اسلام و بستری مناسب برای ایجاد حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) است.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکستن هیمنه استکبار و بیداری امت اسلامی عنوان کرد و گفت: صدور انقلاب اسلامی به دیگر جوامع اسلامی و پایان سیطره جهانخواران بر ملت های مستضعف، راه ظهور منجی و مصلح جهان را فراهم می کند./302/1313/ب1

ارسال نظرات