۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۸۵۸۴
فردا در قم؛

همایش نقش جامعه نخبگانی حوزه علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار می‌‌شود

همایش نقش جامعه نخبگانی حوزه علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی با سخنرانی آیت الله هادوی تهرانی، حجج اسلام والمسلمین مصباحی مقدم و موسویان فردا در قم برگزار می شود.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمال اکبری دبیر علمی همایش نقش جامعه نخبگانی حوزه علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی در نشست خبری این همایش که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتی الگوی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور در ایجاد ارتباط با اقتصاد جهانی و پویایی در داخل با حفظ اصول و ارزشهای خود از جمله استقلال طلبی، عزت مداری و اصرار نظام جمهوری اسلامی بر عدم تأثیرسیاستهای قدرتهای استکباری و سلطه بر کشور توج نخبگان به این امر نیازی غیر قابل انکار است.

 

اکبری خاطرنشان کرد: در همایش نقش جامعه نخبگانی حوزه در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می شود راهکارهای عینی تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه جامعه نخبگانی حوزه های علمیه بررسی و رونمایی شوند؛ انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه و بنیاد ملی نخبگان با همکاری سایر نهادها این همایش یک روزه را در جهت ایجاد بستر لازم برای ایفای نقش آفرینی نخبگان حوزوی در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار می کنند.

 

وی با بیان این که در این همایش فراخوان دریافت مقاله صورت نگرفته است، گفت: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی همایش های فراوانی برگزار شده که در این همایش بنا بر این است از دستاوردهای همایش هایی که در گذشته برگزار شده اند استفاده شود.

 

دبیرعلمی همایش نقش نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه واژه نخبه گفت: نخبه به فردی برجسته و کارآمد اطلاق می شود که درخلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش های اسلامی اثرگذاری بارز داشته و فعالیت های وی بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور شود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و پژوهشی بیناد ملی نخبگان با اشاره به اهداف همایش نقش نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ترویج مؤلفه‌ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی، ارتقاء انگیزه مجامع علمی در اقدام عملی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تبیین چگونگی نقش آفرینی نخبگان در اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی و تشویق فعالان اقتصادی و جوانان در عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

 

وی در زمینه مکان و زمان برگزاری این همایش بیان داشت: همایش نقش نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی چهارشنبه پنجم خرداد در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهارراه شهدا از ساعت 16 تا 20 با سخنرانی آیت الله هادوی تهرانی، حجج اسلام والمسلمین مصباحی مقدم و موسویان برگزار می شود.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرتضوی هشترودی دبیر علمی انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه با بیان این که اقتصاد مقاومتی و عمل دارای سه ضلع است، گفت: اقتصاد مقاومتی دارای سه ضلع قدرت و دولت، بانک و جامعه مردمی است که جامعه نخبگانی این سه ضلع را به یکدیگر متصل می کند.

 

وی ادامه داد: نقش جامعه مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی از دولت و بانک بسیار کمتر است زیرا اقدام و عمل وظیفه دولت و قدرت است که دولت باید طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی را به مجلس معرفی کند و ضلع قدرت نیز باید از واردات بی رویه جلوگیری کند تا این که مردم از اجناس داخلی خرید کنند.

 

دبیر علمی با بیان این که اقتصاد مقاومتی با مقاومت اقتصادی متفاوت است، گفت: مقاومت اقتصادی مربوطه به زمان جنگ است اما اکنون در وضعیت جنگی قرار نداریم بلکه بیان می کنیم از وسایل تولید داخل در امورات زندگی خود استفاده کنید.

 

وی تبیین کرد: وظیفه جامعه نخبگانی حوزه علمیه فرهنگ سازی و ترویج افتصاد مقاومتی و ایجاد رابطه میان مردم ، دولت و بانک است زیرا نخبگان حوزوی نقشی در قانون گذاری و اجرای آنها ندارند؛ برگزاری همایش نیز از راه حل های ترویج و فرهنگ سازی محسوب می شود.

 

مرتضوی هشترودی در پایان از برگزاری همایش نقش قرض الحسنه در تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و اظهار داشت: این همایش در نیمه دوم سال 95 از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت رضوی با همکاری و مشارکت مراکز علمی و اقتصادی برگزار خواهد شد./1324/پ202/ی

ارسال نظرات