۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۲۸۵۸۷
امام جمعه سنقر:

مشکلات جامعه به خاطر کمبود فهم دینی است

امام جمعه سنقر در جمع طلاب خواهر مدرسه نرجسیه سنقر گفت: مشکلات رایج در جامعه از جمله بی بند و باری و افسردگی نسل جوان از تبعات کمبود فهم دینی است.
امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر پیش از ظهر امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر ابراز داشت: شیعیان حقیقی دعوت کننده به سوی دین خدای سبحان هستند.


امام جمعه شهرستان سنقر ادامه داد: باید شیعیان واقعی اقدامات عملی در راه هدایت و سعادت بندگان انجام دهند و شرایط را برای هدایت مردم به صراط مستقیم فراهم کنند.


حجت الاسلام برقراری با اشاره به لزوم صورت دادن اقدامات فرهنگی مناسب در عصر غیبت تصریح کرد: باید در عصر غیبت فهم دینی خود و دیگر مسلمانان را ارتقا داد.


وی در ادامه بیان داشت: حوزه های علمیه نقش اساسی در بالا بردن فهم دینی افراد ایفا می کنند و باید جلسات اخلاقی و برنامه های دینی و مذهبی برای طلاب خواهر و برادر افزایش یابد.


امام جمعه شهرستان سنقر خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه جوامع از کمبود فهم دینی رنج می برند و مشکلات رایج در جامعه از جمله بی بند و باری و افسردگی نسل جوان نیز از تبعات همین کمبود فهم دینی است، باید فهم عمیق دینی را در جامعه ترویج نمود تا از مشکلات موجود رهایی یافت.


حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: برای رسیدن به فهم دینی باید سه مبنا را درک نمود، مبنای اول درک غیبت است و فرد باید قائل به غیبت امام عصر (عج) باشد، مبنای دوم نیز این است که انسان اولویت ها در دین را درک نماید، به فرموده قرآن کریم اول پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان ائمه اطهار علیهم السلام اولی هستند و در زمان حاضر اول امام زمان (عج) و پس از ایشان ولی فقیه اولی هستند.


استاد حوزه علمیه گفت: مبنای سوم در فهم دین درک این نکته است که زندگی در گرو دین است و زندگی بدون دین به منزله مردگی است، هر کس این سه مبنا را مراعات نماید سه برکت به زندگی وی جاری خواهد شد، اول سلامت و امنیت روحی و روانی، دوم عاقبت بخیری و رستگاری و سومین برکت نیز حمایت خداوند متعال خواهد بود.


امام جمعه شهرستان سنقر در پایان اذعان داشت: برای رسیدن به سرزمین مهدویت موانع بسیاری از جمله هجمه های دشمنان و فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای وجود دارد و آن ها در تلاش برای زیبا جلوه دادن ظواهر پوچ دنیوی هستند، انسان رستگار کسی است که بدون توجه به این هجمه ها و با ایمان راسخ گام به صراط مستقیم گذارد و خود را به سرزمین الهی مهدویت برساند./203/857/ب1

ارسال نظرات