۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۸۵۹۲

بررسی حضور حزب‌الله در انتخابات از سوی پایگاه النشره

پایگاه خبری النشره لبنان به بررسی حضور موفقیت آمیز حزب الله در انتخابات شوراها پرداخت.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب‌الله در سومین مرحله انتخابات محلی لبنان موفق به کسب آرای بسیاری شد و تحلیلگران آن را پیروزی دیگری برای این جنبش در صحنه داخلی لبنان توصیف می‌کنند.

 

پایگاه خبری تحلیلی النشره لبنان در تحلیلی از نتیجه انتخابات شورای شهر لبنان نوشت که حزب‌الله علاوه بر کسب پیروزی در میدان نبرد (با تروریسم) در میدان انتخابات نیز موفق عمل کرد.

 

النشره نوشت: حزب‌الله موفق به تغییر توازن قدرت میدانی نظامی چه در لبنان و چه در سوریه در جنگ علیه تروریسم ودر کنار ارتش این کشور شده است؛ اگر بافت مردمی حامی مقاومت نبود حزب‌الله نمی‌توانست به جهاد خود ادامه دهد، این جنبش توانست (موفقیت) حضور خود در میدان سوریه را ثابت کند و از سوی دیگر جایگاه خود در بقاع و جنوب لبنان را نیز ارتقا بخشد؛ حضور حزب‌الله در سوریه مانع از این نشد که از تقویت و توسعه جایگاه خود در (جنوب) لبنان باز بماند و پیروزی‌هایی به دست آورد که بر درست بودن گزینه‌هایش صحه گذاشت.

 

مردم لبنان به دعوت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان با آرای بسیار خود و نیز تعهد به فهرست های حزب «توسعه و وفا» لبیک گفتند؛ سید حسن بر انتخابات تاثیر گذاشت زیرا شرایط محیطی که هر صندوقی آن را آشکار می‌کند بخشی از طرح پاسخ و مقابله است، صندوق‌های رای، مشروعیت مردمی را اثبات می‌کند و مشروعیت مردمی محکم‌ترین دلیل بر هر عملیات «هدف قرار دادن» است.

 

منطقه «حاره حریک» تلاش کرد انتخابات شورای شهر را بدون ایجاد هیچ شکافی در جامعه مقاومت برگزار کند، بر ائتلاف با جنبش «امل» تاکید کرد و آرای بسیاری از خانواده‌ها در بقاع و جنوب لبنان را کسب کرد، عملکرد انتخاباتی نشان داد که سلاح بر عملیات سیاسی تاثیر نمی‌گذارد و این موضوع در آزادی انتخابات، رقابت و نامزدی کاملا آشکار شد.

 

نتایج انتخابات از زاویه سود و زیان دیده می‌شود؛ زیرا تمام معیارهای انتخابات در جهان بر این موضوع استوار است. اما از آنجا که حزب الله، طرفی است که زیر نظر است و از آنجایی که در تمام مناطقی که در انتخابات آن شرکت کرده، به پیروزی رسیده است، از «ماشین‌آلات قدرت» انتظار می‌رود که از لابه‌لای این پیروزی به دنبال یک شکست فرضی (غیرواقعی) باشند.

 

از این زوایه می‌توان گفت که حزب الله «بریتال» را با 10 رای از دبیرکل سابقش «شیخ صبحی الطفیلی» پس گرفت، در شهر بعلبک فهرست «بعلبک مدینتی» (بعلبک، شهر من) به ریاست «غالب یافی» عضو شورای ملی 14 مارس موفق شد 45 درصد آرا را کسب کند، در «برج‌البراجنه» (فهرست) «المخاتیر الخمسه» که از سوی دبیر سابقش «باسم السبع» حمایت می‌شد به پیروزی رسید و فهرست رقیب فهرست توسعه و وفا 40 درصد آرا را کسب کرد.

 

انتخابات شوراهای شهر تاکید کرد جامعه مقاوم (حامی مقاومت) حزب‌الله را از نظر سیاسی و نظامی در آغوش گرفته است و این مهم‌ترین پیامی است که مردم در زمان محاصره اقتصادی و مالی ضاحیه مخابره می‌کنند.

 

حزب‌الله در سوریه علیه تروریست‌ها در دفاع از لبنان می‌جنگد و اینگونه جلوی تهدیدات لبنان از سمت سوریه (تروریست‌های مسلح در این کشور) را می‌گیرد دهها شهید در این راه تقدیم کرده است اما از سوی آمریکا مورد ظلم واقع و تحریم‌های مالی سخت علیهش وضع می‌شود.

 

همه این فشارها در حالی است که تعدادی از سازمان‌ها و موسسات بین‌المللی، آمریکایی و اروپایی حزب‌الله را تحت فشار قرار داده و آن را گروهی تروریستی معرفی می‌کنند.

 

حزب‌الله اخیرا «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان مهمش را (در سوریه) از دست داده و قبل از آن فرماندهان دیگرش از جمله «حاج علی فیاض» و «ابو محمد» و غیره را در مقاومت از دست داده است؛ کاخ سفید با به شهادت رسیدن بدالدرین ناچار شد بیانیه‌ای صادر کند ، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد منطقه‌ای که بدرالدین در آن به شهادت رسیده هیچ جنگنده‌ای از ائتلاف (ضد داعش) حضور نداشته است.

 

النشره در پایان نوشت: حزب الله زیر فشار چنین شرایطی وارد انتخابات شورای شهر شد و توانست در چنین سطحی از کشمکش سیاسی و فشار موفق شود. حزب الله بُرد و ثابت کرد که بافت مردمی هنوز به ان ایمان دارد و حزب‌الله را دوست می‌دارد و حمایت مردمی از آن و مقاومت بیشتر می‌شود. بنابراین نتیجه این انتخابا این است که مقاومت و مردم حامی مقاومت کمر خم نمی‌کنند و در هر دو میدان نبرد (نظامی) و انتخابات (سیاسی) پیروز هستند./847/ب102/د

ارسال نظرات