۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۵۹۶
رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند؛

سفرهای محرمانه روسای موساد به ریاض و ورود کالاهای صهیونیستی به عربستان

رسانه های رژیم صهیونیستی از سفرهای محرمانه روسای موساد به ریاض و ورود کالاهای ساخت رژیم اسرائیل به عربستان در راستای بهبود گسترده روابط دو طرف خبر دادند.
عربستان و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم زهبر اندراوس در شهر ناصره در فلسطین اشغالی نوشت: ملاحظه می شود که دستگاه نظارتی اسرائیل به رسانه های اسرائیلی اجازه داده است که اخبار مربوط به روابط "سری" بین تل آویو و ریاض را منتشر کنند. به نظر می رسد که این امر نشات گرفته از دستورات سطوح امنیتی و سیاسی در تل آویو برای دادن رنگ و بوی موفقیت به کابینه بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باشد؛ یعنی اینکه این کابینه روابط خود با عربستان و کشورهای دیگر عربی را - که در قاموس صهیونیستی از آنها به کشورهای میانه رو یاد می شود- تقویت می کند؛ بویژه که خصومت علیه ایران دوطرف ماجرا (رژیم اسرائیل و این کشورهای عرب میانه رو) را متحد می کند.

 

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای به قلم یوسی میلمان به روابط سری بین رژیم اسرائیل و عربستان پرداخت. باید گفت که یوسی میلمان تحلیلگر روزنامه معاریو از نزدیکترین روزنامه نگاران به سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل "موساد" و سایر دستگاههای امنیتی این رژیم به شمار می رود.

 

میلمان نوشت: توافق مصر و عربستان برای انتقال حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر در دریای سرخ و موافقت اسرائیل با این توافق به احتمال زیاد در نتیجه تماس های محرمانه مداوم و منافع مشترک بوده است.

 

این تحلیلگر صهیونیست افزود: موافقت تل آویو با اقدام مصر در بازگرداندن دو جزیره به عربستان صرفا بخش کوچکی از روند محرمانه ای است که در پس پرده روی می دهد.

 

میلمان نوشت: آمریکا با انتقال دو جزیره موافقت کرد زیرا سه طرف ذیربط در این امر هم پیمان واشنگتن به شمار می رود و همچنین اسرائیل و مصر از روابط مستحکمی از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر برخوردار هستند. همچنین روابط امنیتی بین قاهره و تل آویو شاهد بهبود مداوم است. این امر باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران بگویند که روابط بین قاهره و تل آویو در ماه عسل به سر می برد. این روابط از زمان امضای توافقنامه سازش کمپ دیود، مانند امروز حسنه نبوده است.

 

میلمان افزود: دوطرف همچنین منافع مشترکی در مبارزه با تروریسم در سینا و مقابله با جنبش حماس بویژه گردانهای عزدالدین قسام شاخه نظامی این جنبش دارند.

 

این تحلیلگر نوشت: وضعیت با عربستان پیچیده تر است زیرا دوطرف روابطی رسمی ندارند و تا زمانی که درگیری اسرائیل و فلسطینی ها حل نشده است، این امر روی نخواهد داد. عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی یهودیان آمریکا را به خوبی می شناسد زیرا زمانی سفیر عربستان در واشنگن بود و با آنها ملاقات می کرد.

 

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از گزارش های غربی نوشت: تل آویو و ریاض روابط اقتصادی از طریق یک طرف ثالث دارند؛ به گونه‌ای که تولیدات کشاورزی و فناوری اسرائیل از طریق تشکیلات خودگردان یا اردن یا قبرس وارد عربستان می شود. گزارش هایی همچنین از انجام تماس ها و حتی برگزاری نشست ها بین مسؤولان بلندپایه عربستان و اسرائیل وجود دارد.

 

میلمان به نقل از منابع امنیتی بلندپایه رژیم اسرائیل نوشت: اوج منافع مشترک بین ریاض و تل آویو در این برداشت است که بزرگترین تهدید برای آنها از جانب ایران است. برخی گزارش‌ها حاکی است که عربستان به جنگنده های اسرائیلی اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی خود را در صورت تصمیم برای بمباران تاسیسات هسته ای ایران داده است.

 

این تحلیلگر صهیونیست براساس گزارش های خارجی فاش کرد: روسای موساد از جمله مئیر داگان و جانشینش تامیر باردو با مسئولان دستگاه اطلاعاتی عربستان در گذشته ملاقات کرده اند. همچنین ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل با شاهزاده بندر بن سلطان دیدار کرده بود.

 

این تحلیلگر به نقل از منابع یاد شده پیش بینی کرد که این روابط سری بین اسرائیل و عربستان حداقل تا زمان وجود یک دولت فلسطینی علنی نشود.

 

او افزود: در دوره ریاست تامیر باردو بر موساد، همکاری مستحکم با دستگاه‌های اطلاعاتی دوست موساد در کشورهای دور و نزدیک - درسایه وجود منافع مشترک در مهار برنامه هسته‌ای ایران و تلاش این کشور برای کنترل بر منطقه – تقویت شد.

 

رسانه های رژیم اسرائیل همچنین نوشتند: باردو به یکی از کشورهای مهم عربی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد، سفر کرد و با همتای عرب خود ملاقات کرد زیرا موساد – براساس قاموس صهیونیستی- با کشورهای عربی میانه رو یک نگاه واحد دارد؛ یعنی اینکه ایران همان دشمن مشترک است./847/ب102/د

ارسال نظرات