۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۶۰۸
کارشناس رسانه ملی:

گناه خیانت یک جامعه را به آتش می‌کشد

حجت‌الاسلام برادران خیانت به همسر را از اثرات زشت تنوع طلبی در زندگی نامید و گفت: این گناه به حدی سنگین است که یک جامعه را به آتش کشیده و نابود می‌کند به همین دلیل مجازات آن، اعدام و سنگسار در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام برادران، کارشناس رسانه ملی بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به اینکه نماز انسان را از گناه باز می دارد، گفت: اگر انسان در زندگی خود به اثرات گناه فکر کند قطعاً بعد از پشیمانی از گناه دوباره به سراغ آن نخواهد رفت.

 

وی افزود: کسی که زشتی گناه را درک می‌کند خود را به آن آلوده نمی‌کند و در این زمینه نماز هم مانند یک چراغ راهنما است که انسان را متوجه نافرمانیش می کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه متأسفانه یکی از اثرات بسیار زشت تنوع طلبی خیانت به همسر است، تصریح کرد: خیانت به همسر یک جامعه را به آتش کشیده و یک زن و مرد تنوع طلب و خائن می‌توانند یک جامعه را نابود کنند به همین دلیل برای خیانت مجازات اعدام و سنگسار در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام برادران با اشاره به اینکه اگر شخصی از روی نادانی و وسوسه نفس به این گناه آلوده شد از نظر شرعی اگر دیگران متوجه گناه او نشده‌اند باید گناه خود را مخفی کرده و توبه کند، افزود: شاید با توبه خداوند درهای رحمت خود را به روی او بگشاید.

 

وی با بیان اینکه به هر زن و مردی نمی‌توان گفت تنوع طلب ادامه داد: مردی که ازدواج مجدد می کند، همسرش را طلاق می دهد، یا به دنبال چشم چرانی می‌رود را نمی‌توان تنوع طلب نامید بلکه تنوع طلب شخصی است که کارش، شغلش و عمرش همین کار باشد و به جز این کار به دنبال هدف دیگری نباشد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: تمام فسادهای اخلاقی که امروزه در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم به این علت است که پس از رحلت پیامبر(ص) ازدواج موقت یا متعه در جامعه به بهانه حرمت تعطیل شد و با تعطیل شدن این کار فساد جای آن را گرفت.

 

حجت الاسلام برادران افزود: اگر کسی متوجه خیانت همسرش شد در همان ابتدا اجازه ابراز و طرح ندارد بلکه باید در ابتدا عمق واقعه را مورد سنجش قرار دهد و ببیند که آيا فرد اهل خطاست یا خطاکار، گناهکار است یا اهل گناه و برای اینکه این موضوع را متوجه بشویم حق نداریم در گوشی فرد تجسس کرده، به صورت پنهانی سخنان او را گوش کرده یا در محیط کار او تجسس کنیم بلکه باید در این زمینه تقوا پیشه کنیم زیرا خداوند در این زمینه ولایتی برای مرد بر زن و متعاقباً زن بر مرد قرار نداده است.

 

وی با تأکید بر اینکه تجسس در کار دیگران و دست درازی به اموال دیگران خلاف آداب اسلامی است، اظهار کرد: در صدر اسلام زمانی که مسلمان در جنگ خیبر در محاصره بودند و آذوقه ای برای خوردن نداشتن و حتی گاهی سپاهیان مجبور بود با یک خرما روز بگذراند حاضر نشدند با وجود این که گوسفندان یهود هر روز برای چرا از آنجا در حال رفت آمد بودند به گوسفندان یهودیان کوچکترین نگاهی را داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ریشه بعضی از فسادهای اخلاقی در جامعه عدم برآورده شدن نیازها همسران در خانواده است، یادآور شد: زن و مردی که نسبت به نیازهای همسر خود بی توجه هستند زمینه گناه را در آن‌ها فراهم می‌کنند و در این زمینه طبق روایات خداوند زن و مردی را که نسبت به نیاز همسر خود بی توجه هستند را مورد لعن و نفرین قرار می‌دهند؛ زیرا زمینه فساد را در جامعه فراهم می کنند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات