۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۸۶۲۳

فلسطین پیشنهاد مذاکره مستقیم با نتانیاهو را رد کرد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد بنیامین نتانیاهو را در زمینه مذاکره مستقیم رد و تصریح کرد که تلاش دیپلماتیک در سطح بین المللی را به گفت وگوی دوجانبه ترجیح می دهد.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، جمال دجانی مدیر دفتر ارتباطات رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گفت: مذاکرات مستقیم با نتانیاهو در گذشته بی ثمر بوده، پس دلیلی برای تکرار آن وجود ندارد.


وی افزود: اقدامات نتانیاهو نشان داده است که وی بیش از آن که به صلح علاقمند باشد، به ساخت و سازهای غیرقانونی علاقمند است.


در عین حال قرار است امروز (سه شنبه) حمد الله با مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در رام الله دیدار و گفت وگو کند.


والس با هدف تقویت مناسبات اقتصادی و پیشبرد مذاکرات درباره ابتکار عمل صلح کشورش که برای تاریخ 3 ژوئن (14 خرداد) برنامه ریزی شده، به فلسطین سفر کرده است.


قرار است نمایندگان بیش از 20 کشور در پاریس جمع شوند تا برای کنفرانس صلح بزرگتری در پاییز سال جاری برنامه ریزی کنند. هدف از این کنفرانس تعیین عوامل از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام شده است. بر اساس ابتکار عمل فرانسه، طرف های صهیونیست و فلسطینی در نشست اول حضور نخواهند داشت.


نتانیاهو با این ابتکار دو بخشی مخالفت کرده و مدعی شده که بهانه ای می شود تا از مذاکرات مستقیم درباره راه حل دو کشور طفره رود.


وی در نشست روز دوشنبه از والس خواست که به جای پیگیری ابتکار عمل خود سکویی شود برای گفت وگوهای مستقیم با عباس.


طرف فلسطینی از پیشنهاد فرانسه استقبال و اعلام کرده که روند بین المللی را به گفت وگوی مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی ترجیح می دهد.


دجانی دوشنبه شب بار دیگر بر این موضع تاکید کرد و گفت: حمدالله از تلاش فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می کند.


مذاکرات سازش میان صهیونیت ها و فلسطینیان از زمان به بن بست رسیدن ابتکار عمل آمریکا در آوریل 2014 تاکنون، مسکوت مانده است.


به رغم ادعای مکرر نتانیاهو برای گفت وگوی مستقیم با عباس، رهبران فلسطینی می گویند سال ها مذاکره با رژیم صهیونیستی به اشغالگری این رژیم پایان نداده و به همین دلیل راهبرد دیپلماسی با نهادهای بین المللی را در پیش گرفته اند./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات