۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۸۶۳۷
امام جمعه زرند:

دزفول نماد مقاومت ایران است

امام جمعه زرند با بیان اینکه چهارم خرداد روز دزفول نماد مقاومت ایران است، گفت: این روز فرصتی برای پاسداشت این روز و یادآوری آن عظمت‌هاست و باید این چراغ را پیش روی جوانانمان روشن نگه داریم.
روز دزفول

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: چهارم خرداد سالروز مقاومت جانانه مردم قهرمان دزفول در برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی بود که این روز منجر به نامگذاری روز ملی مقاومت و پایداری در تقویم رسمی کشور شد.

 

وی بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی دزفول سپر بلای بسیاری واقع شده و مردم و رزمندگان این شهر در برابر دشمن مقاومت کرده و حماسه آفریدند، بنابراین این ایستادگی، صبر و دلاوری ها نباید مورد غفلت و فراموشی واقع شود.

 

امام جمعه زرند ادامه داد: تا قبل از فتح خرمشهر استکبار جهانی به طور مرتب بر طبل پیروزی می کوبید و صدام را پیروز جنگ قلمداد می کرد و وقتی عملیات بیت المقدس شروع شد مرحله به مرحله فرزندان ملت به پاسداری از مرزها پرداختند و این امر منجر به فتح خرمشهر شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: فتح خرمشهر گام بزرگی در پیشبرد دفاع مقدس بود و امروز همگان باید با آرمان های دفاع مقدس همراه باشند و ادامه دهنده راه شهیدان هشت سال دفاع مقدس باشند، رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در این روز بزرگ هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: مردم دزفول با روح بلند و تواناییهای معنوی و روحانی خود توانستند در برابر دشمن بعثی، با اقتدار ایستادگی کنند، و چهارم خرداد منجر به نامگذاری روز مقاومت و پایداری دزفول قهرمان شد.

 

امام جمعه زرند با بیان اینکه دزفول نماد ایران است، خاطرنشان کرد: چهارم خرداد روز دزفول نماد مقاومت ایران است، و این روز باید بیشتر تبیین و معرفی شود تا نسل جوان ما بدانند در این روز چه اتفاقاتی رخ داده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: مقاومت دزفول به پیروزی خرمشهر رسید و این مولود مقاومت دزفول است و یک گره خوردگی و همبستگی بین مردم خرمشهر و دزفول وجود دارد، واین روز  فرصتی برای پاسداشت این روز و یادآوری آن عظمت‌هاست و باید این چراغ را پیش روی جوانانمان روشن نگه داریم./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات