۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۲۸۶۴۶
حجت الاسلام حسینی قمی مطرح کرد؛

ریشه مفاسد اخلاقی در بی‌توجهی دولت به مشکلات جوانان

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ریشه بسیاری از مفاسد اخلاقی نسل جوان در بی‌توجهی دولت و خانواده‌ها به مشکلات این قشر است، گفت: اگر جوانی در اثر بی توجهی خانواده و دولتمردان به دام گناه اخلاقی گرفتار شود آن گناه به پای والدین و مسؤولانی نوشته می‌شود.
سیدحسین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان اینکه بزرگترین ظلم والدین در حق فرزندان، مقایسه و قائل شدن تبعیض میان آن‌ها است، گفت: والدینی که در مقابل جمع فرزند خود را تحقیر کرده و موجب تمسخر او شده و یا به صورت مداوم فرزند خود را سرزنش می‌کنند آتش لجاجت را طبق رهنمود حضرت علی (ع) در وجود او روشن میکنند.

 

وی افزود: رفتار مبتنی بر مَحبت و عدالت از سیره رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) با فرزندانشان است به گونه‌ای که ما در ماجرای گردنبند حضرت زهرا(س) که امام حسن و امام حسین(ع) قرار بود مهره‌های آن را برای مادر جمع کنند شاهد هستیم که خداوند از روی لطافت و مهربانی به جبرئیل دستور دارد که برای برقراری عدالت آخرین مهره این گردنبند از میان به دو نیم تقسیم شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: والدینی که با فرزندان خود به عدالت رفتار نمی‌کنند و ابراز مَحبت به فرزند را کار بیهوده‌ای می‌دانند حق الناس و حق الله به گردن خود باقی می‌گذارند و انسان مؤمن باید حتی در زمینه حق الناس، حقوق فرزندان خود را نیز مدارا کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی اظهار کرد: والدینی که نسبت به فرزند خود بی توجه هستند و با وجود اینکه می‌دانند فرزندشان نیاز به ازدواج دارند بستر ازدواج او را فراهم نمی‌کنند اگر فرزندشان در اثر کاهلی آن‌ها به گناه مبتلا شود آن گناه به پای پدر آن فرزند نوشته می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مسائل جوانان از فوتبال برای دولت اولویت بیشتری داشته باشد، افزود: این موضوع به معنای مخالفت با ورزش نیست بلکه دولت اگر نیمی از بودجه هایی را که صرف فوتبال می‌کند برای گره گشایی از مشکلات جوانان هزینه کند خواهند توانست نتایج مثبت این سرمایه گذاری را در بعد فرهنگی و علمی به خوبی مشاهده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر جوانان در اثر بی توجهی مسؤولان به گناه گرفتار شوند آن گناه در وهله اول به پای آن مسؤول نوشته خواهد شد به همین دلیل باید تا جایی که برای دولت امکان دارد رسیدگی به مشکلات جوانان را در اولویت خود قرار دهد.

 

حجتالاسلام والمسلمین حسینی قمی با تأکید بر اینکه مسؤولیت حوزههای علمیه، رسانه‌های گروهی و دولتمردان در رسیدگی به مشکلات جوانان مسؤولیتی مستقیم و راهبردی است، یادآور شد: جوان سرمایه یک کشور است و اگر می‌خواهیم که سرمایههای ما در بحبوحه مشکلات انرژی جوانی خود را از دست نداده و از این انرژی برای پیشرفت کشور استفاده کنند باید رسیدگی به امور این قشر را در اولویت کارهای خود در سطح کشور قرار دهیم./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات