۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۶۵۶
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

حضور همیشگی امام زمان در مراسم معنوی حج

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که آیات قرآنی و روایات فراوانی در کتب فریقین بر ظهور امام زمان (عج) وجود دارد، گفت: ایشان همه ساله در مراسم معنوی حج حضور دارند هر چند که قابل شناسایی نیستند.
امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام کاظم کوتی، کارشناس مسائل دینی با حضور در برنامه «عید و فرح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به وظیفه عالمان و خطیبان منابر دینی در آشنایی نسل های آینده با موضوع مهدویت و غیبت، گفت: به همت عالمان، خطیبان و شعرای اهل بیت(ع) جهانیان با امام زمان(عج) آشنا شدند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که آیات قرآنی و روایات فراوانی در کتب فریقین بر وجود، غیبت و ظهور امام زمان(عج) در آخر الزمان به چشم می خورد، ابراز داشت: آیه « وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» بارزترین مصداق قرآنی درباره ظهور آن حضرت در آخرالزمان است.

 

حجت الاسلام کوتی با اشاره به اعتراف محدثان اهل سنت بر وجود حضرت مهدی(عج)، گفت: روایات ظهور آن حضرت آن قدر فراوان که نیاز به بیان ندارد و امامان معصوم(ع) نیز نسبت به ظهور ایشان سخن گفته و تأسیس حکومت اهل بیت(ع) را به دست ایشان برشمرده اند.

 

وی با بیان این که قائم آل محمد(ص) ویژگی معصومان از پیامبراکرم(ص) تا امام عسکری(ع) را دارا هستند، افزود: با توجه به روایات منقول از آن حضرت، حضور همیشگی ایشان در مراسم معنوی حج امری ثابت شده است هر چند که شناخت وی برای ما دشوار است و چه بسا با ایشان برخورد داشته باشیم.

 

کارشناس مسائی دینی با اشاره به نقش رسانه ها در آشنایی نسل جوان با امام زمان(عج) به ویژه شبکه جهانی الاهواز و تشکر از فعالیت های آیت الله موسوی جزایری در این زمینه، گفت: شبکه جهانی الاهواز همچون مدرسه ای در منازل مسلمانان وارد شده و به نشر آموزه های دینی می پردازد./9456/303/ب2

ارسال نظرات