۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۶۶۵
نماینده خبرگان رهبری: 

مبارزه با مفاسد اقتصادي مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مبارزه جدی مسؤولان با مفاسد اداری و اقتصادی مردم را نسبت به نظام اسلامی امیدوار می کند، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادي مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به دستگیری برخی از مفسدان اقتصادی، اظهار داشت: رهبر انقلاب سال‌ها پیش بر مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی تأکید داشته اند که هنوز آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.


وی با بیان این‌که شفافيت مهم‌ترين اصل در ريشه‌کن‌ کردن فساد اقتصادي در جامعه است، خاطرنشان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادي صرفاً با حرف زدن برطرف نمي‌شود، در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی مزین شده است، یکی از اصول مهم در تحقق این شعار مقابله جدی با مفسدان اقتصادی است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مهم‌ترین اصل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران برقراری عدالت و برخوررد با دست‌اندازان به بیت المال بوده است، گفت: تأکيد مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت اقدام قاطع و اساسي مسؤولان در برخورد با مفاسد اقتصادي بایستی همراه با نتيجه ملموس باشد.


وی با بیان این‌که امروز در کشور هيچ مانعي بر سر راه اقدام قاطع در برابر مفاسد اقتصادي وجود ندارد، تصریح کرد: مفاسد اقتصادي جزء زشت‌ترين و خطرناک‌ترين اقداماتي است که در يک کشور مي‌تواند به وقوع بپيوندد، در حقیقت مفسدان اقتصادی هیچ سنخیتی با نظام اسلامی ایران ندارند.


امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: مفاسد اقتصادي يکي از مهم ترين عواملي است که اقتصاد يک کشور را با اختلال مواجه مي‌کند، بنابر این مبارزه با مفاسد اقتصادي و ريشه‌کن کردن آن يکي از واجبات نظام اسلامي محسوب می شود، چرا که نظام اسلامي بايد از نظر سلامت در همه افراد در جهان الگو باشد.


وی با تأکید بر این‌که رهبري از مسؤولان انتظار دارند که همگي به دنبال ريشه‌کن شدن اين معضل در جامعه باشند، افزود: در موضوع مفاسد اقتصادي برخورد قضايي امري لازم است اما يک اصل نيست، به عبارت دیگر در مفاسد اقتصادي برخورد قضايي يک پشتوانه و به عنوان آخرين مرحله محسوب مي‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بيان اين‌که برخورد قضايي لازمه مقابله با مفاسد اقتصادی است، افزود: گاهي مفاسد اقتصادي به قدري به صورت خزنده حرکت مي‌کنند که بازوهاي نظارتي هيچ‌گاه به آنها نمي‌رسند، اين در حالي است که بازوهاي نظارتي بايد نظارت خود را به صورت عام انجام دهند.


وی در پایان بر نقش اثرگذار و نظارتی رسانه ها در مقابله با مفاسد اقتصادی تأکید کرد و گفت: امروز نیازمند شفافيت در موضوع برخورد با مفاسد اقتصادي هستیم، رسانه ها بایستی عملکرد مسؤولان نظام را مورد مطالبه قرار دهند، چرا که مردم انتظار پاسخگویی از مسؤولان را دارند./935/302/ب2

ارسال نظرات