۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۲۸۶۶۷
با حضور مدیر شبکه ملی فرهنگ؛

دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گشایش یافت

دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان چهارمحال و بختیاری عصر امروز با حضور مدیر شبکه ملی فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و جمعی از مسؤولان این استان در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد گشایش یافت.
دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان چهارمحال و بختیاری عصر امروز با حضور مدیر شبکه ملی فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و جمعی از مسؤولان این استان در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد گشایش یافت.

 

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه توسعه استفاده از رسانه های دیجیتال فرصت خوبی را برای احیا و گسترش سرمایه های اجتماعی در کشور فراهم کرده است، گفت: فضای مجازی و رسانه های دیجیتال به ابزاری کاربردی در مراودات داخلی و بین المللی تبدیل شده و از این رو می توان با برنامه سازی درست و اصولی از این عرصه برای توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی و ایرانی بهره گرفت.


وی ادامه داد: در مقطعی شاهد رخنه و تأثیر رسانه های غربی در جامعه بودیم اما با راهکارهای پدافند غیرعامل بسیاری از آسیب های فضای مجازی مهار شده و انتظار این است تا با برنامه ریزی و گسترش فعالیت ها در عرصه فضای مجازی بتوان این آسیب ها را به حداقل رساند.


سلیمانی با تبیین کاربردهای فضای مجازی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تصریح کرد: بهره گیری از فضای مجازی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی سبب شد تبلیغات داوطلبان در گستره بیشتر و با هزینه کمتر انجام و از آلودگی های محیطی نیز جلوگیری شد.


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در عرصه اقتصادی و اجتماعی نیز بسیاری از کاربران با اطلاع از آخرین رویدادها و اطلاعات می توانند در پیشبرد برنامه های خود با دقت بیشتری وارد عمل شوند.


این مقام مسؤول برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در استان ها را اقدام شایسته ای دانست و گفت: ارائه جدیدترین و سالم ترین برنامه ها و امکانات در فضای مجازی هم می تواند در جذب کودکان و جوانان به بازی های رایانه ای سالم و استاندارد نقش مؤثری داشته باشد و هم برای جمعیت قابل توجهی از جوانان و فعالان این عرصه نیز اشتغالزایی می کند.

 

در ادامه این مراسم نیز جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه تولیدات و خدمات خود را در قالب 51 غرفه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته اند.


کارگران معرفی رسانه ها و تولیدات نرم افزاری را از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: معرفی آخرین دستاوردهای دیجیتال و توانمندی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه و ارائه برخی دستاوردها و توانمندی های دیجیتال دستگاه های اجرایی استان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


وی برگزاری چهار کارگاه آموزشی، ارائه مشاوره و آموزش از سوی پلیس فتا، اکران فیلم های ارزشی و رصد ستارگان و خورشید را از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه برشمرد.

 

به گزارش رسا، غرفه فروش شرکت ها و ناشران، نرم افزارهای رایانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه، بازی های رایانه ای، پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها، سرای بازی، غرفه امنیت در فضای سایبری، خدمات اینترنتی و آنتی ویروس و فرهنگ سازی در فضای مجازی از غرفه های این نمایشگاه است.


این نمایشگاه با همکاری شبکه ملی فرهنگ و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی بالغ بر یک هزار مترمربع برپا شده است.


دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان چهارمحال و بختیاری از چهارم تا دهم خردادماه از ساعت 15 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

گفتنی است، نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان چهارمحال وبختیاری در سال 90 شهرکرد برگزار شده بود./9457/202/ب2

ارسال نظرات