۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۸۶۷۴
چرا حوزه انقلابی(۳)

رهبر معظم انقلاب: نگویید که من یک مسجد کوچک را اداره می کنم

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه تفکر انقلابی نیاز امروز مردم است، فرمودند: امروز هر روحانی، ولو بایک نفر طرف باشد، باید مسائل اسلامی را با توجه به اوضاع عالم و با تلقی درست از مسائل اسلامی، به آن یک نفر بگوید؛ چون آن یک نفر هم جزء این جامعه انقلابی و مبارز است.
رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب همواره یکی از دغدغه های مهم خود را انقلابی ماندن حوزه می خوانند و طلاب در زمینه رفع این دغدغه ها نقش بسزایی را عهده دار هستند؛ لذا در تبیین ویژگی های حوزه و طلبه انقلابی در ذیل  بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب که در خبرنامه «هدهد» آمده است، به خوانندگان خبرگزاری رسا تقدیم می شود.

 

انگار انقلاب نشده است

 

این طور نباشد که ما وقتی اخلاق می گوییم، یا برای مردم حدیث می خوانیم، بکلی از مسائل روز، مسائل انقلاب، مسائل جهان مسائل زندگی و تاریخچه این یازده سال پر از حادثه بکنار باشیم. همان که عرض کردم، بعضی که منبر می روند، وقتی انسان پای منبرشان می نشیند، گویی در این کشور انقلاب رخ نداده، گویی رهبری مثل امام راحل(رضوان الله علیه) ظهور نکرده، گویی این جنگ اتفاق نیافتاده است! این طور حرف می زنند و به کلی از اوضاع برکنارند! (رهبر معظم انقلاب ـ 14/1/1369)

 

در ماه مبارک رمضان منبر را تقسیم کنید

 

در ماه رمضان، منبر را بین احکام دینی و همین احکام عملی، فردی و جمعی نصایح و اخلاقیات متخذه از آیات کریمه قرآن و احادیث شریفه و تکیه روی این ها و استفاده صحیح از آن ها، و نیز بیان مسائل روز و تکالیف مردم در جنب انقلاب و کشور و شناساندن دوست ودشمن تقسیم کنید.(رهبر معظم انقلاب ـ 4/1/1369)

 

تقکر انقلاب، نیاز مردم

 

امروز مردم به اخلاق و عمق تفکر انقلابی احتیاج دارند. این انقلابی که به وجود آمد، بر پایه چه مبانی استوار است؟ این را مردم احتیاج دارند. باید روی این فکر کنید. بهترین مرجع هم، کلمات و فرمایش های امام(رضوان الله علیه) و از نوشته ها و گفته های قیمی است که در طول این یازده سال، بحمدالله ما بزرگانی داشته ایم که آن ها بیان کرده اند. البته برای اهل تحقیق، مراجعه به قرآن و حدیث در باب حاکمیت و جامعیت اسلام و اینکه اسلام دین زندگی است، پس به آن نیاز است، ضروری می باشد. (رهبر معظم انقلاب ـ 4/1/1369)

 

نگویید که من یک مسجد کوچک را اداره می کنم

 

ما باید بدانیم امروز وظیفه ما چیست؟ با چه دنیایی طرفیم؟ نگویید من یک مسجد کوچک را اداره می کنم. امروز هر روحانی، ولو بایک  نفر طرف باشد، باید مسائل اسلامی را با توجه به اوضاع عالم و با تلقی درست از مسائل اسلامی، به آن یک نفر بگوید؛ چون آن یک نفر هم جزء این جامعه انقلابی و مبارز است. چنین نیست که گمان کنیم فقط آن روحانی که که با توده های ملیونی مردم رو به روست، بایستی افکار روشن اسلامی و مسائل صحیح سیاسی و مفاهیم دنیای روز را بداند! خیر، چنین نیست. (رهبر معظم انقلاب ـ  15/7/1371)

 

دشمنی با کدام روحانیت؟

 

الان با عناوین مختلف، علیه روحانیت حرف زده می شود؛ اما کدام روحانیت؟ روحانیتی که تسلیم امواج استکبار خواسته، بشود، با او بدند؟ نه، اورا تشویق هم می کنند. روحانی که کنار بکشد  وهیچ اعتنایی به امور مسلمین نداشته باشد درست نقطه مقابل «یهتم بامور مسلمین» است.با روحانی بدند که وارد صحنه سیاست و امور اجتماعی می شود؛ ایده، فکر و حرف دارد؛ برای این نظام و این کشور، آینده واقفی ترسیم کرده و می خواهد در این راه حرکت کند و عمده انگیزه اش هم حالا نمی گوییم همه انگیزه اش دین است. (رهبر معظم انقلاب ـ 25/9/1382)/874/ت303/س

ارسال نظرات