۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۶۷۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز: 

هویت‌سازی جعلی هدف اصلی تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام نظری گفت: مجریان تهاجم فرهنگی غرب با بهره‌مندی از اندیشه‌های ضداسلامی اتاق های فکر صهیونیستی به دنبال هویت‌سازی جعلی برای نسل جوان جامعه هستند. 
تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه های تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تهاجم فرهنگی غرب  با اشاره به اهداف شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: شبکه‌های به ظاهر دینی و فارسی‌زبان ماهواره‌ای درصدد بی هویتی جوانان مسلمان و شیعه هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که مجریان تهاجم فرهنگی غرب با بهره‌مندی از اندیشه‌های ضداسلامی اتاق های فکر صهیونیستی به دنبال هویت‌سازی جعلی برای نسل جوان جامعه هستند، گفت: تهاجم فرهنگی دشمن آثار درازمدت و تلفات زیادتری نسبت به تهاجم نظامی دشمنان دارد.


وی با بیان این‌که صدها شبکه ماهواره‌ای به نام قرآن و اهل بیت به دنبال ترویج افکار ضداسلامی در راستای تهاجم فرهنگی غرب هستند، گفت: این شبکه ها تفسیری غلط از قرآن و چهره ای نادرست از اهل بیت عصمت و طهارت نشان می دهند که کارشناسان این گونه برنامه ها اغلب آگاهی سطحی از مبانی اسلامی دارند.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که استفاده از شبکه های ماهواره در دراز مدت آثار مخربی به دنبال دارد، افزود: مردم باید بدانند که هدف ماهواره ایجاد شبهه در اعتقادات و باورهای دینی و شیعی است، در بیشتر برنامه های ماهواره ای فرهنگ انتظار و فرهنگ عاشورا توهین و تحقیر می شود؛ در شرایطی مهدویت و عاشورا هویت شیعه محسوب می شوند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که مخالف استفاده از تکنولوژی نیستیم و باید از آن به طور معقول از آن استفاده شود، تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای روش‌های عرفان های دروغین را ترویج می کنند که باید در برابر این هویت‌سازی ماهواره ای مصونیت ایجاد شود.


حجت الاسلام نظری با اشاره به توجیه برخی افراد در استفاده از تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: آن افرادی که به بهانه بهره‌مندی از برنامه های علمی از این شبکه‌ها بهره‌مند هستند، بدانند که حتی چنین برنامه‌هایی نیز به صورت نرم و غیرمستقیم اعتقادات دینی و شیعی مسلمانان را هدف قرار داده اند.


وی با اشاره به این‌که ملت ایران دارای دین و هویت است، اما آنچه نگران کننده است؛ استفاده برخی خانواده‌ها از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای بدون سواد رسانه‌ای و تحلیل لازم است، گفت: طراحان برنامه های ماهواره ای به گونه ای است که هیچ‌گاه به صورت مستقیم با اسلام و اهل بیت مخالفت نمی کنند./302/935/ب1

ارسال نظرات