۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۲۸۶۹۰
الزامات فرهنگی پیشرفت(۱۱)

اختلاف افکنی راه همیشگی نفوذ دشمنان در جوامع اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اختلاف افکنی در جامعه اسلامی را یکی از اهداف بزرگ دشمنان اسلام می دانند و بر این باورند که اختلاف، راه همیشگی نفوذ دشمنان در جوامع اسلامی است. راه های بلند مدت اختلاف و شکاف که صد یا دویست و یا پانصد سال به طول می انجامیده، آیینی استعماری به‌وجود می آورده تا زخمی در پیکر و مجموعه‌ عالم اسلامی ایجاد کند که درمانش به سادگی میسر نباشد.
رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اختلاف میان مسلمانان و جوامع اسلامی را یک از اهداف بزگ دشمن می دانند و به منظور حفظ و حراست از اسلام ناب و جلوگیری از اسلام ستیزی، مسلمانان جهان را همواره  به حفظ اتحاد توصیه می کنند. در تبیین این موضوع بسیار مهم متن زیر بخشی از کتاب « الزامات فرهنگی پیشرفت» است که به خوانندگان رسا تقدیم می شود.

 

تشکیل امت واحده اسلامی آرزوی بزرگ اسلامی است

 

تشکیل امت واحده‌یی که ناصیه‌ی عبودیت بر درگاه ربوبیت و وحدانیت می‌ساید، همان آرزوی بزرگ اسلام است و همان است که در سایه‌ی آن، نیل به همه‌ی کمالات فردی و جمعی مسلمین میسر می‌گردد و همان هدفی است که جهاد اسلامی برای تحقق آن تشریع شده و هر یک از عبادات و فرایض اسلامی، بخشی از آن را زمینه‌سازی و تأمین می‌کند.

 

 تحکیم اتحاد اسلامی، تضمین کننده همه هدف های بزرگ امت اسلامی است

 

تضمین کننده‌ی همه ی هدفهای بزرگ امّت اسلامی، توکل به خداوند و اعتماد به وعده‌ی حتمی قرآن و تحکیم اتّحاد اسلامی است، و فریضه‌ی حج با مایه‌ی غنی و کارساز »ذکراللَّه« و با اجتماع متراکم و عظیم مسلمانان در مناسک آن، میتواند نقطه‌ی آغاز و سکوی پرش این نهضت فراگیر باشد. و برائت در قول و عمل از سردمداران کفر و استکبار در این فریضه، الگوی عمل و نخستین گام در این راه گردد.

 

 امروز اتحاد برای مسلمین یک ضرورت است

 

استنتاج من، فهم و برداشت من و توصیه من به عنوان یک خدمتگزار؛ به عنوان آدمی که توطئه دشمن را میبیند و حس میکند، به برادران مسلمان این است که امروز اتّحاد بین مسلمین، برای مسلمین یک ضرورت حیاتی است. شوخی و شعار نیست؛ جدّاً باید جوامع اسلامی با یکدیگر اتّحاد کلمه پیدا کنند و همسو حرکت نمایند. البته وحدت امر پیچیده‌ای است؛ ایجاد اتّحاد یک کار پیچیده است. اتّحاد بین ملتهای اسلامی، با اختلاف مذاهب میسازد، با اختلاف شیوه‌های زندگی و آداب زندگی میسازد، با اختلاف فقه‌ها میسازد. معنای اتّحاد بین ملتهای اسلامی، این است که در مسائل مربوطه به جهان اسلام، همسو حرکت کنند، به یکدیگر کمک نمایند و در داخل این ملتها، سرمایه‌های خودشان را علیه یکدیگر به کار نبرند.

 

اختلاف، راه همیشگی نفوذ دشمنان در جوامع اسلامی است

 

اختلاف، راه همیشگی نفوذ دشمنان در جوامع اسلامی است. راه های بلند مدت اختلاف و شکاف که صد یا دویست و یا پانصد سال به طول میانجامیده، آیینی استعماری به‌وجود میآورده تا زخمی در پیکر و مجموعه‌ی عالم اسلامی ایجاد کند که درمانش به سادگی میسر نباشد؛ مثل وهابیت و برخی مذاهب و ادیان ساختگی که با هدف ایجاد شکاف در دنیای اسلام پدید آمده است؛ اگر بنا باشد که تاریخچه‌ی استفاده‌هایی که استعمار از این شکاف و زخم کرده است، بیان شود، یک کتاب خواهد شد. من، نمونه‌های مفصلی را از این سوء استفاده‌های گوناگون در همه جای دنیای اسلام - از صد سال قبل به این طرف - سراغ دارم که با حربه و یا تهمت وهابیت، ایجاد اختلاف و شکاف کرده‌اند./874/ت303/س

ارسال نظرات