۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۲۸۹۱۸
معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور:

روحانیت می‌تواند اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی کند

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به نقش حوزه و حوزویان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: حوزویان می توانند در تبیین اقتصاد مقاومتی، نقش اساسی داشته باشند و هیچ قشری به جز روحانیت نمی تواند اقتصاد مقاومتی را فرهنگ سازی کند.
آریا الستی، معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آریا الستی، معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور عصر چهارشنبه در همایش ملی «نقش جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی» که در سالن همایش های غدیر در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان یکی از بنیاد های ذیل ریاست جمهوری است که به دستور رهبر معظم انقلاب در سال 83 مراحل تأسیس آن مطالعه و اساس نامه آن در سال 84 تصویب و در سال 85 فعالیت خود را شروع کرد.

 

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار داشت: تعریفی فرد نخبه بر اساسِ اساس نامه بنیاد فردی برجسته و کارآمد اطلاق می شود که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش های اسلامی اثرگذاری داشته باشد و فعالیت های او بر پایه هوش و انگیزه سازی از یک سو و خبرگی و توانمندی های اقتصادی از سوی دیگر موجب سرعت بخشیدن به اعتلای کشور شود.

 

رییس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی در امور نخبگان کشور تصریح کرد: یکی از وظایف های این بنیاد، نخبه شناسی، نخبه پروی، نخبه گزینی و نخبه گماری است و یکی از روش های شناسایی نخبگان این است که در دوران جوانی بتوانیم افراد را که استعداد نخبگی دارند، حمایت و هدایت کرده که به سطح اثرگذاری در جامعه برسند.

 

وی گفت: سند راهبردی بنیاد ملی نخبگان، سند مورد تأیید دولت ها است و اگر تعویضی در دولت ها اتفاق بیفتد، این سند مورد تأیید قرار خواهد گرفت؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان در بیاناتی فرمودند قرار است موقعیتی به وجود بیاید که نخبگان در کنار هم نقش خود را تبیین کند.

 

الستی به نقش حمایت از کالای داخلی در اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، درون زا بودن آن است که از تولید داخل استفاده کنند و یکی از مهم ترین صفات اقتصاد مقاومتی این است که مردم تقاضای کالای داخلی داشته باشند.

 

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور در پایان اظهار داشت: حوزویان می توانند در تبیین اقتصاد مقاومتی، نقش داشته باشند؛ هیچ قشری به جز روحانیت نمی تواند اقتصاد مقاومتی را فرهنگ سازی کند./822/پ202/ی

ارسال نظرات