۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۰۸۰

علمای بحرین محاکمه شیخ المنسی را محکوم کردند

علمای بحرین محاکمه شیخ المنسی را محکوم و بر ادامه راه این عالم تاکید کردند.
محکومیت محاکمه شیخ المنسی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای بحرین، طی پیامی به حکم دادگاه رژیم آل‎خلیفه علیه حجت الاسلام شیخ محمد المنسی روحانی بارز شیعه این کشور واکنش نشان دادند.

 

در این بیانیه آمده است: کلمه آزادی و آزادی خواهی در بحرین به سبب بازداشت و زندانی کردن مردم این کشور مخدوش شده است و در همین راستا رژیم آل‎خلیفه شیخ المنسی را به سبب سخنرانی خود در یکی از مساجد و دفاع از آزادی به یک سال زندان محکوم کرد.

 

علمای بحرین تصریح کردند: حجت الاسلام المنسی هیچ گونه جرمی مرتکب نشده است. وی یک شخصیت اسلامی، ملی و نسبت به حراست و پاسداری از دین و مصالح آن همیشه استوار بوده است.

 

آنان افزودند: این عالم بحرینی به سبب بیان حقوق و خواسته‎های مشروع و عادلانه مردم به زندان محکوم شده است. این حکم دادگاه رژیم آل خلیفه یک حکم کاملا سیاسی، انتقام جویانه و در راستای اقدامات طائفه گرایانه این حکومت است.

 

علمای بحرین خواستار آزادی فوری حجت الاسلام المنسی، علما و زندانیان سیاسی شدند و اظهار داشتند: اقدامات رژیم آل خلیفه به سود کشور نیست و موجب ناامنی و بی ثباتی در بحرین می شود.

 

آنان تاکید کردند که اقدامات رژیم آل‎خلیفه مانع علما از عمل به وظایف شرعی و ملیشان نیست و همچنان در کنار ملت ایستاده‎اند.

 

گفتنی است که حجت الاسلام شیخ منسی چندی پیش به دلیل آنچه که از سوی آل خلیفه «سخنرانی و برقراری نماز جماعت بدون اجازه از حکومت» نامیده شد، بازداشت و به یک سال زندان محکوم شد./994/ب902/ک

ارسال نظرات