۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۰۹۴

شیخ الازهر بر ابقای هویت مسجد الاقصی تاکید کرد

شیخ الازهر در سفر به فرانسه با مقامات این کشور دیدار و بر ابقای هویت مسجد الاقصی تاکید کرد.
شیخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر امروز ضمن سفر به کشور فرانسه با کلود بارتولون، رییس جمعیت ملی این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

بارتولون در این دیدار گفت: ما باید به جوانان توجه ویژه‎ای کنیم و همه شرایط را جهت زندگی بهتر برای آنان فراهم کنیم.

 

وی سخنان شیخ الازهر مصر در همايش گفت‎وگوی شرق و غرب که در پاريس پايتخت فرانسه برگزار شد را مهم و به سود جامعه اسلامی مقیم فرانسه خواند.

 

بارتولون افزود: فرانسه اصرار زیادی بر افزایش همکاری خود با کشور مصر و به ویژه الازهر دارد زیرا برخی از مسائل و رویدادهای جهان که در کشورهای غربی و شرقی رخ می دهد به یکدیگر ارتباط دارند.

 

همچنین احمد الطيب، روز گذشته طی سخنانی درهمايش گفت‌وگوی شرق و غرب در پاريس پايتخت فرانسه با بيان اينكه شرق و غرب با هم بيگانه نيستند، بر لزوم توقف اقدام های  كه برای تغيير هويت مسجدالاقصی انجام می شود، تاكيد كرد و حل و فصل عادلانه قضيه فلسطين را خواستار شد.

 

الطيب افزود: حل و فصل قضيه فلسطين، كليد مشكلات بزرگی است كه در راه ارتباط ميان شرق و غرب وجود دارد و موجب دوری ملت های شرق و غرب و تشديد جنگ تمدن ها می شود.

 

وی با اشاره به مشكلاتی كه در مسير ادغام مسلمانان در كشورهای غربی وجود دارد و موجب پيوستن برخی از آنان به گروه های افراط گرا می شود، خاطرنشان کرد، برخی از رسانه های غربی برنامه هایی دارند که به اسلام توهين می كنند.

 

شيخ الازهر در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به جهانی سازی گفت: جهان سازی به هيچ وجه نمی تواند راه حل از بين بردن تنش های موجود در روابط ميان شرق و غرب براي تحقق صلح جهاني باشد، بلكه مرحله جديد در راه درگيري های جهاني است كه به تخريب هويت های ملت ها مي انجامد.

 

وی افزود كه در نگاه جهان شمولی اسلام به جهان به عنوان يك جامعه واحد نگريسته مي شود كه مسئوليت برقراري امنيت و تحقق صلح به عهده همه جهانيان است./994/ب902/ک

ارسال نظرات