۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۱۱۹
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

وحدت شیعه و سنی در خراسان شمالی کم‌نظیر است

عالم اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در این استان کم‌نظیر است، گفت: کسانی که با عناوین مختلف بر طبل تفرقه می‌کوبند نه شیعه و نه سنی هستند بلکه نیروها و دست‌نشانده‌های دشمنان اسلام هستند.
آخوند گلدی کمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی، عصر امروز در همایش «هادیان نور» که با هدف تجلیل از روحانیان معمر شیعه و اهل سنت استان در بجنورد برگزار شد، با اشاره به وحدت و صمیمیت موجود بین پیروان شیعه و اهل سنت در خراسان شمالی، اظهار کرد: همدلی، برادری و محبت بین شیعه و سنی در این استان در سطح کشور و دنیا مثال‌زدنی و کم‌نظیر است.

 

وی با بیان اینکه ما در خراسان شمالی هیچ‌گونه احساس جدایی و دوری بین شیعیان و پیروان اهل سنت نداریم، افزود: دشمنان اسلام باید بدانند شیعه و سنی دشمن یکدیگر نبوده و در نظام جمهوری اسلامی وحدت بین مسلمانان به بهترین شکل به نمایش درآمده است.

 

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی که با عناوین مختلف بر طبل تفرقه می‌کوبند نه شیعه و نه سنی هستند بلکه نیروها و دست‌نشانده‌های دشمنان اسلام هستند و برای همه نیز روشن شده که این افراد از کجا درس و خط می‌گیرند.

 

آخوند کمالی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در سایه وحدت و همدلی همه مردم اعم از شیعه و سنی هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمنان اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: اگرچه در دنیای امروز دشمنان اسلام با لباس و پوشش جدید آمده‌اند و قصد اختلاف‌افکنی و تفرقه بین امت اسلام را دارند اما خوشبختانه با هوشیاری شیعه و سنی در ایران، دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده و از این پس نیز ناکام خواهند ماند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیست، اضافه کرد: امنیت و اتحاد موجود در کشور بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی نصیب همه ما شده است.

 

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت اضافه کرد: البته دشمنان ناامید نشده و بیکار ننشسته‌اند بلکه توطئه‌های شوم آن‌ها برای تفرقه‌افکنی در بین امت اسلام همچنان ادامه دارد ازاین‌رو باید همه هوشیار و بیدار باشند و در برابر نقشه‌ها و تهدیدهای دشمنان علیه شیعه و سنی مقاومت کنند.

 

آخوند کمالی با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از گروه‌های تندرو و تکفیری نظیر داعش یکی از نقشه‌های دشمنان اسلام برای اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است، خاطرنشان کرد: این گروه‌های تکفیری به بلای بزرگی برای جهان اسلام تبدیل شده‌اند و به نام دین آبروی اسلام و مسلمانی را می‌برند اما خوشبختانه این گروه‌ها در ایران به هیچ عنوان طرفدار و جایگاه ندارند.

 

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به طلاب و روحانیان اهل سنت، اظهار کرد: خدمات این مرکز به صورت مناسبی به روحانیان اهل سنت ارائه شده و علما و معمران اهل سنت خراسان شمالی قدردان رهبر معظم انقلاب هستند.

 

وی با بیان اینکه خدمتی که رهبری به حوزه‌های علمیه و علمای اهل سنت می‌کنند مثال‌زدنی است، تصریح کرد: دشمنان شیعه و سنی بدانند ما همه اهل یک قبله بوده و متحد و همدل گوش به فرمان رهبری هستیم و اگر ولی فقیه دستور دهند برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی یکپارچه به مقابله با دشمنان خواهیم آمد.

 

گفتنی است، در همایش هادیان نور از 104 روحانی معمر استان خراسان شمالی تجلیل و قدردانی شد.

 

شایان‌ذکر است، اکنون در استان خراسان شمالی 21 حوزه علمیه اهل تسنن با بیش از هزار طلبه مشغول فعالیت است که غالب این مدارس در شهرستان مرزی راز و جرگلان و برخی از آن‌ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده‌اند.

 

حدود 10 درصد از جمعیت 930 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات