۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۱۲۵
نماينده ولي فقيه دراصفهان:

انتظار امامزادگان از ما تبیین دین و بصیرت افزایی است

نماينده ولي فقيه در اصفهان گفت: از امامزادگان بايد بصريت افزايي و دين واقعي را ياد بگيريم و به مردم به ويژه به جوانان كه در معرض خطر و تهديد دشمن هستند ياد بدهيم و مراقب آن‌‌ها باشيم.
آيت الله سيد يوسف طباطبائي نژاد آيت الله سيد يوسف طباطبائي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله سيد يوسف طباطبائي نژاد پنجشنبه شب در نخستين كنگره ملي حضرت محمد هلال ابن علي(ع) در آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) با اشاره به دلايل عدم موفقيت اولياء الله در اهداف خود، گفت: هيچكدام از اولياء الله، نه پيامبر اكرم(ص) و نه ائمه اطهار(ع) آنچه را كه مي خواستند انجام دهند موفق به انجام آن نشدند.

 

وي با بيان اينكه، هريك از اوليای خدا به نوعي از دشمنان خود شكست خوردند آن هم نه شكست معنوي بلكه شكست آنها فيزيكي و مادي بود، ابراز کرد: نوح 950 سال براي مردم تبليغ كرد اما پيروانش به اندازه يك كشتي هم نشدند.    

 

آيت الله طباطبائي نژاد گفت: در آيات و روايت، مخالفت مترفین ‹‹صاحبان زر و زور›› با اوليای خدا و ناآگاهي و بي بصيرتي مردم را دو عامل اصلي آوارگي امامزادگان و از بين رفتن و يا به شهادت رسيدن آنها اعلام كرده است.   

 

نماينده ولي فقيه در اصفهان يادآور شد: وقتي اوليای خدا اعلام خط و الرأس مي كردند، مترفین به دليل اينكه در جبهه مقابل آنها قرار داشتند از همان ابتدا با آنها مخالفت كردند و امروز نيز استكبارجهاني كه خود را صاحب زر و زور مي داند در مقابل جمهوري اسلامي ايستاده اند و اين تقابل بين حق و باطل در طول تاريخ وجود داشته و در آينده نيز وجود خواهد داشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري بیان کرد: در تقابل بين مترفین و اوليای خدا، هميشه تعداد مترفین اندك بوده است از جمله معاويه كه مقابل اميرمومنان(ع) ايستاد و يزيد كه در مقابل امام حسين(ع) ايستاد.

 

اگر مردم بصيريت نداشته باشند، كفار در حيله گري زبردست و ماهر هستند

آيت الله طباطبائي نژاد گفت: از سوي ديگر حيله گري و نيرينگ مترفین سبب شد تا مردم ناآگاه و بي بصيرت فريب آن ها را خوردند و اين افراد كساني بودند كه تفاوت بين اميرمومنان و معاويه را نمي دانستند و مي گفتند مگر امير مومنان نماز هم مي خواند و همين افراد اگر فريب يزيد را نمي خوردند امام حسين(ع) شكست نمي خورد.  

 

وي با اشاره به تأكيد امام و و رهبر معظم انقلاب بر بصيرت افزايي، ابراز کرد: اگر مردم بصيريت نداشته باشند در جبهه مقابل، كفار در حيله گري زبردست و ماهر هستند.

 

نماينده ولي فقيه در اصفهان گفت: 80 سال بعد از مرگز معاويه از امام صادق سؤال مي كنند، عقل چيست، امام صادق مي فرمايد، عقل آن است كه انسان را به خدا و قيامت و بهشت نزديك كند، در جواب امام صادق(ع) مي گويد معاويه هم كه عقل داشت به خدا و قيامت و بهشت نزديك بوده است، امام صادق مي فرمايد، عقل معاويه شبيه به عقل است اما شيطنت است.

 

انتظار امامزادگان از ما روشنگري و تبيين دين است

آيت الله طباطبائي نژاد گفت: آنچه كه امروز ما بايد براي اين امامزادگان انجام دهيم روشنگري و تبيين دين است و آنچه كه سبب آوارگي آنها شده است مترفین است.

 

به گفته وي، دشمن امامزادگان را فراري داد و امروز وجود آنها در سراسر ايران اسلامي ضمن اينكه براي ما نعمت است، اما سرگذشت آنها بايد براي ما بصيرت افزايي نيز داشته باشند كه دليل شكست آنها چه بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد، بي بصيرتي شكست مي آورد و بصيرت سبب موفقيت و پيروزي است و به هر ميزان در مقابل دشمن ايستادگي كنيد سربلند تر و قدرتمندتر خواهيد شد و به هر ميزان سستي كنيد شكست خواهيد خورد.

 

وي افزود: خداوند در قرآن به صراحت مي فرمايد، هيچ چيزي را ما تغيير نمي دهيم و آنچه را به شما داده ايم پس نمي گيريم مگر اينكه خودتان تغيير كنيد.

 

به گفته وي، اگر يكصد سال ديگر هم امام، انقلاب اسلامي را به پيروزي نمي رسانيد، زير بار رژيم ستم شاهي و ظالم و زورگو قرارداشتيم.

 

آيت الله طباطبايي نژاد يادآور شد: از امامزادگان بايد بصريت افزايي و دين واقعي را ياد بگيريم و به مردم به ويژه به جوانان كه در معرض خطر و تهديد دشمن هستند ياد بدهيم و مراقب آنها باشيم.

 

وي با اشاره به اينكه انقلاب نكرديم فقط روزه بگيريم و نماز بخوانيم بلكه انقلاب اسلامي و امام راحل دستاوردهاي ديگر نيز داشتند، گفت: يكي دستاوردهاي امام و انقلاب اسلامي، قوانين اسلامي است كه مي توان گفتة هيچكدام از قوانين جمهوري اسلامي بر خلاف اسلام نيست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: در رژيم ستم شاهي گذشته قانون اسلامي وجود نداشت اما تعداد مشروب فروشي ها و خانه هاي فساد داراي مجوز بيش از حسينيه ها و مساجد بود.

 

وي از داشتن رهبر فقيه و مجتهد عادل، مدير و مدبر و شجاع به عنوان يكي ديگر نعمت هايي نام برد قبل از انقلاب از وجود آن محروم بوديم و اين در حالي است كه تمام رهبران دنيا بدون استثنا مشكل اخلاقي دارند.

 

آيت الله طباطبائي نژاد گفت: اسلام به ما ياد داده است زير بار سلطه نباشيم ضمن اينكه اسلام اجازه نمي دهد يك كشوري اسلامي تحت سلطه ستمگران باشد.

 

وي افزود: اگر رهبر معظم انقلاب بر انقلابي بودن حوزه و مجلس تأكيد كرد براي اين است كه معظم له احساس مي كند در بين كارگزارن افرادي هستند كه تصور مي كنند با ارتباط با آمريكا و غرب زندگي آنها روبراه خواهد شد.

 

نماينده ولي فقيه در اصفهان همچنين با تأكيد براينكه انقلاب بر پايه سه اصل و اصول بنا شده است گفت: اصل اول قانون اساسي، اصل دوم رهبري و ولايت فقيه و اصل سوم نرفتن زير سلطه استكبار است، يعني همان كاري كه امامزادگان انجام دادند و زير بار ظلم و زور نرفتند و چنانچه ظلم را پذيرفته بودند امروز چنين جايگاه رفيعي نداشتند، از اين رو پيروان آنها نيز نبايد زير بار ظلم بروند.

 

آيت الله طباطبائي نژاد ابراز کرد: براي اداي حق امامزادگان بايد براي جوانان روشنگري كنيم تا فريب دشمن را نخورند، از اين رو براي تبديل بقاي متبركه به قطب فرهنگي كشور اين مطالبه رهبرمعظم انقلاب بايد تلاش كنيم.    

 

لازم به ذكر است، نخستين كنگره ملي حضرت محمد هلال ابن علي(ع) با همکاري دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم، معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه، آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) و اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان برگزار شد، شامل دو بخش علمي، پژوهشي و فرهنگي، هنري در محور ها و موضوعات، معرفي و شخصيت محمد هلال بن علي(ع) بود كه در بخش اول ضمن رونمايي از 5  عنوان كتاب چاپ شده از تمبر ياد بود كنگره رونمايي شد و تنديس و هداياي مقالات برتر اهداد شد. 

 

شايان ذكر است، مراسم اختتاميه نيز پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در شهرستان آران و بيدگل، آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) برگزار شد./201/1307/ب1

ارسال نظرات