۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۹۱۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تأکید کرد؛

امامزادگان الگوی مقاومت در برابر زياده خواهي دشمنان

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه با بیان این‌که اگر مسلمين در مقابل کفر تسليم شده بودند امروز خبري از اسلام و مسلمين در جهان نبود، گفت: امامزادگان در مقابل زياده خواهي هاي دشمن تن به ذلت ندادند و تسليم نشدند و به شهادت رسيدند.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین علي محمدي پنجشنبه شب در نخستين كنگره ملي حضرت محمد هلال ابن علي(ع) در آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) با اشاره به اينکه در کنار ذريه ائمه اطهار زندگي کردن توفيقي است که خداوند به ملت ايران داده است، گفت: مردم ايران اسلامي با آغوش باز زمينه مهاجرت امامزادگان را به ايران فراهم کردند که نشانه آن، شهادت و يا فوت تعداد زيادي از آنها در ايران است.

 

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: مردم برخي از مناطق ايران در ابراز ارادت و محبت به فرزندان اهل بيت(ع) همراه با امامزادگان با دشمنان اسلام مبارزه کردند و به شهادت رسيدند.

 

به گفته وي، امامزادگاني که به ايران مهاجرت کردند مانند آباء و اجداد خود نه تنها حاضر نشدند در مقابل بني اميه و بني عباس دشمنان اهل بيت(ع) تسليم و تن به ذلت بدهند بلکه در مقابل آنها ايستادگي کردند و همين امر سبب مهاجرت آنها به ايران اسلامي شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدي با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، جهاد کردن، تسليم نشدن و اطاعت نکردن از دشمن است، گفت: اين فرمايش رهبري، مصداق كامل جهاد کبير است که فرزندان اهل بيت(ع) در ايران حاضر نشدند در مقابل دشمن تن به دلت بدهند و تسليم شوند.

 

وي با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، علاج تمام مشکلات کشور به اين است که ايران اسلامي از همه جهات مقتدر و قدرتمند باشد و در سايه تعاليم اسلام و معارف بلند قرآن و اهل بيت(ع) در مقابل زياده خواهي هاي دشمن بايستيم و تسليم نشويم ابراز کرد: امامزادگان نيز در مقابل زياده خواهي هاي دشمن تن به ذلت ندادند و تسليم نشدند و به شهادت رسيدند.

 

به گفته وي، تقابل حق و باطل و کفر و اسلام در اطاعت و عدم اطاعت است و اگر مسلمين در مقابل کفر تسليم شده بودند امروز خبري از اسلام و مسلمين در جهان نبود.

 

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: اگر بخواهيم در مقابل حکم خدا صبر و در مقابل دشمن استقامت داشته باشيم و تسليم کفر نشويم بايد هميشه و در همه حال به ياد خدا باشيم.

 

وي افزود: همانگونه که امام خميني(ره) صراحتا گفتند در مقابل آمريکا تسليم نخواهيم شد و آمريکا را زير پا خواهيم گذاشت به غير از ذکر خدا و ياد خدا امکان پذير نخواهد بود و فلسفه آمدن امامزادگان به ايران نيز همين است.

 

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه كه نبايد از تعادل عدول کنيم و به ياد داشته باشيم قرآن و معارف و اهل بيت بسته کامل است و مومن واقعي کسي است که با دشمنان دشمن و با مستضعفين با ترحم رفتار کند گفت: علاج سياسي، اجتماعي، اقتصادي کشور در دشمني با دشمنان اسلام و ترحم و رافت با مؤمنان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدي يادآور شد: امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) كه بعد از 1400 سال از دنيا رفته است خداوند متعال اراده كرده است نور پرفروع اين بزرگوار و خاندان اهل بيت عصمت و طهارت را در اين سرزمين و سراسر كشور  مطرح كند و كساني كه اين امامزاده را نمي شناختند بشناسند و بدانند اين وعده خداوند متعال است.  

 

رییس سازمان اوقاف گفت: امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) يكي از امامزادگاني است كه علما و مردم متدين ايران و خطه مردم كاشان و اطراف، به ويژه مردم شهرستان آران و بيدگل نسبت به اين امامزاده ارادت و محبت خاصي دارند و خداوند اين توفيق را داد تا اين كنگره با حضور جمعي از محققان و پژوهشگران و اساتيد با فراخوان مقاله از سال گذشته استارت خود.

 

وي يكي از بركات و نعمت هاي خداوند به ملت ايران را وجود بقاع متبركه امامزادگان و فرزندان اهل بيت(ع) دانست و با اشاره به اينكه، امام خميني(ره) در باره امامزادگان مي فرمايد، مردم ما در جوار امامزادگان با آرامش زندگي مي كنند و در بقاع متبركه اي كه منصوب به اهل بيت(ع) است به آرامش مي رسند افزود: يكي از مطالبات رهبر معظم انقلاب تبديل  بقاع متبرك به قطب فرهنگي كشور است.

 

نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، فرمايشات امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با امامزادگان و بقاع متبركه را از اولويت هاي سازمان اوقاف و امور خيريه اعلام كرد و گفت: با تلاش همكاران در سراسر كشور و همراهي مردم، اقداماتي در جهت تحقق فرمايشات امام و رهبر معظم انقلاب انجام شده است كه حضور مردم به مناسبت هاي در امامزادگان از جمله اين اقدامات است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدي با اشاره به اينكه، يكي از مطالبات پيامبراكرم(ص) براي اجر رسالت، اظهار محبت و مودت به اهل بيت(ع) است، اظهار داشت: برگزاري كنگره ها و معرفي بقاع متبركه و امامزادگان يكي از مصاديق ابراز مودت به اهل بيت(ع) و فرزندان آنها است.

 

وي اظهاراميدواري كرد با همراهي و كمك و مساعدت علما، بزرگان، محققان، پژوهشگران و اساتيد حوزه هاي علميه و دانشگاه ها در معرفي شخصيت و معرفي امامزادگان گام هاي موثري برداريم.

 

لازم به ذكر است، اين همايش که با همکاري دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم، معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه، آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي (ع) و اداره کل اوقاف و امورخيريه استان اصفهان برگزار مي شود، شامل دو بخش علمي، پژوهشي و فرهنگي، هنري در محور ها و موضوعات، معرفي و شخصيت محمد هلال بن علي(ع) است كه در بخش اول ضمن رونمايي از 5 عنوان كتاب چاپ شده از تمبرياد بود كنگره رونمايي شد و تنديس و هداياي مقالات برتر اهداد شد.

 

شايان ذكر است، مراسم اختتاميه نيز بعد از ظهر همان روز، پس از نماز مغرب و عشاء با حضور آيت الله العظمي نوري همداني در شهرستان آران و بيدگل، آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) برگزار خواهد شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات