۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۲۹۱۳۸

تشدید یهودی‌سازی قدس همزمان با استقبال فلسطینیان از رمضان

در حالی که مسلمانان قدس با تزیین‌کردن خیابان‌ها خود را برای استقبال از ماه رمضان آماده می‌کنند، صهیونیست‌ها برای جلوگیری از اسلامی جلوه‌کردن قدس، یهودی‌سازی این شهر را تشدید کرده‌اند.
جشن رمضان در قدس

به گزارش خبرگزاری رسا، فلسطینیان آداب و رسوم ویژه‌ای برای استقبال از ماه مبارک رمضان دارند که از جمله آنها تزیین و چراغانی کردن خیابان‌های شهر است.

 

آداب استقبال از ماه رمضان از سوی فلسطینیان در سایه تلاش رژیم اشغالگر قدس برای یهودی‌سازی این شهر به صورت ویژه‌ای برگزار می‌شود، تا از طریق آن بر هویت اسلامی سرزمین خود تأکید کنند.

 

همزمان با نزدیک شدن ماه رمضان، دستگاه‌های صهیونیستی حاکم بر قدس اشغالی تلاش می‌کنند پیشاپیش نمادهای یهودی را در سطح شهر گسترش دهند تا تزیین‌های مردمی را ناچیز جلوه دهند.

 

 «فهمی الزغیر»، تاجر فلسطینی ساکن قدس در این باره می‌گوید: «ما حق داریم شهر خود را به شیوه دلخواه تزیین کنیم؛ زیرا قدس یک شهر اسلامی است که تاریخ نیز این را اثبات می‌کند و صهیونیست‌ها در این شهر اشغالگر و خارجی هستند که تلاش می‌کنند مراسم‌های دینی ما را بر هم زنند».

 

وی افزود: «از جمله تلاش‌های آن‌ها در چند روز اخیر ترسیم نمادهای یهودی روی دیوار محله‌های قدیمی قدس است تا فضای شهر در ماه رمضان تحت تاثیر تزیین‌ها و نورافشانی‌های مسلمانان قرار نگیرد و شهر قدس را یهودی جلوه دهند».

 

«جمال عمرو»، کارشناس فلسطینی مطالعات جغرافیایی شهر قدس نیز تصریح کرد: «تلاش‌های تندروهای یهود برای یهودی‌سازی قدس در ماه مبارک رمضان اقدامی تحریک‌آمیز است که از سوی مقامات این رژیم نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد».

 

وی در ادامه اظهار داشت: «هویت ساختگی یهودیت برای شهر قدس در طول سال بر شانه‌های این شهر سنگینی می‌کند و مردم این شهر هر ساله در ماه رمضان این هویت را از دوش این شهر دور انداخته و روح اسلامیت را در قدس می‌دمند و هویت اسلامی را بر روی آن می‌افشانند».

 

شیخ «عمر الکسوانی»، مدیر مسجدالأقصی نیز درباره تلاش‌های ناکام صهیونیست‌ها گفت: «قدس شریف هویت یهودی را نخواهد پذیرفت؛ تاریخ این شهر ناسازگاری قدس با یهودیت را به خوبی نشان می‌دهد».

 

وی در ادامه با تأکید بر این که مسجدالأقصی حق مسلمانان است، از مسلمانان قدس خواست تا همه مناسبات اسلامی را برگزار کنند؛ زیرا این یکی از حقوق آن‌ها در قدس است./847/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات