۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۲۹۱۴۸
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد؛

خنثی شدن نقشه‌های دشمن با انتخاب انقلابی هیأت رییسه مجلس خبرگان/ ترویج فرهنگ ما نمی‌توانیم ابزار دشمن برای نفوذ است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که انتخاب انقلابی هیأت رییسه مجلس خبرگان نقشه‌های دشمنان و رسانه‌های صهیونیستی را برای نفود در مراکز تصمیم‌گیری نظام نقش بر آب کرد، گفت: مجلسی با این شرایط و ویژگی‌ها در جهان بی‌نظیر است.
آیت الله خاتمی در نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که ولایت محور وحدت است و وحدت بی رهبر نمی‌شود، گفت: اعتدال منهای ولایت معنا ندارد؛ معتدل شما مردم عزیز هستید که پیوسته با ولایت بوده‌اید و هستید و خواهید بود.

 

وی در ادامه با اشاره به افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و دو تعبیر موهبت الهی و مجلس معظم که مقام معظم رهبری درباره خبرگان فرمودند، اظهار داشت: مجلسی اینچنینی که 88 مجتهد مطلق یا مجتهد متجزی با رأی مردم انتخاب می‌شوند و در کلان‌ترین مسائل کشور تصمیم می‌گیرند، در دنیا بی‌سابقه است.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند شخصیت حقوقی مجلس خبرگان مشخص است اما از شخصیت حقیقی مجلس خبرگان، علمای بلاد، نخبگان و خبرگان این ملت بیشتر از این می‌شود استفاده کرد؛ پیشانی این دوره مجلس خبرگان پیام مقام معظم رهبری بود.

 

وی گفت: انتخاب هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های شش‌گانه مجلس خبرگان رهبری، در فضایی بسیار صمیمی شکل گرفت و نقطه برجسته آن انتخاب فقیه مجاهد آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری بود که نقشه‌های دشمنان و رسانه‌های صهیونیستی را برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری نظام نقش بر آب کرد.

 

جهاد کبیر واژه جدید رهبر انقلاب در ادبیات سیاسی کشور

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که رسانه‌های بیگانه در تخریب آیت‌الله جنتی آنچه در چنته داشتند در ایام انتخابات به میدان آوردند، گفت: خبرگان منتخب ملت هستند و آنچه را خبرگان انجام داد در حقیقت شما ملت ایران انجام دادید و تو دهنی محکمی به آمریکا، انگلیس و کشورهای استکباری زدید.

 

وی پیام انتخاب هیأت رئیسه مجلس خبرگان را نشان دادن تحلیل نادرست بیگانگان خواند و با بیان این‌که در مجلس خبرگان ملت خودشان انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: تخریب‌ها در کوتاه مدت جواب می‌دهد اما در دراز مدت جواب نخواهد دارد چراکه خورشید همیشه پس ابر باقی نمی‌ماند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان واژه جدیدی را به ادبیات سیاسی کشور افزودند و آن واژه جدید جهاد کبیر بود، گفت: جهاد کبیر محور ارزشمندی در عرصه مبارزه فرهنگی با دشمنان و عدم تبعیت از کفار است که اگر تبعیت از کفار نکنید اهل جهاد کبیر هستید.

 

ما نمی‌توانیم ابزار دشمن برای نفوذ است

وی با اشاره به این‌که ملت ایران در حال جهاد کبیر است، خاطرنشان کرد: آنچه دشمنان ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، با تحریم و تبلیغات به دست نیاوردند می‌خواهند در این جنگ نرم به دست بیاورند؛ در این جنگ نرم چند وسیله برای جنگیدن دشمنان هست و یکی باختن روحیه است.

 

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: این‌که کسانی بیایند و بگویند ما نمی‌توانیم با آمریکا بجنگیم و ما نمی‌توانیم منطقشان باشد، این ابزار دشمن در این جنگ روانی است.

 

وی گفت: آنها که دیروز می‌گفتند با مرگ بر شاه، شاه سرنگون نمی‌شود امروز همان‌ها می‌گویند چاره‌ای نداریم جز این‌که با آمریکا رابطه داشته باشیم و فضاسازی برای مذاکره و رابطه با آمریکا همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

 

ابزارهای جنگ روانی دشمن

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: این ملت که شاه را به فضل خدا سرنگون کرد و در سایه انقلاب این ملت سوسیال دموکراسی شرق متلاشی شد، به یاری خداوند در آینده نه چندان دور لیبرال دموکراسی غرب هم شکست خواهد خورد.

 

وی از نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تخریب عناصر قدرت نظام، تخریب نیروهای مؤمن و انقلابی به نام افراطی، تخریب روحانیان انقلابی و وفادار به نظام با آرم تند و افراطی و آخوند حکومتی و دو قطبی کردن جامعه به عنوان ابزارهای دیگر دشمن در جنگ روانی علیه ملت ایران نام برد.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که تخریب نهادهای تأثیرگذار در نظام مانند شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و غفلت از دشمن و پرداختن به مسائل فرعی و از مسائل اصلی غافل شدن را از ابزارهای دیگر دشمن در جنگ روانی است، تنها راه ایستادگی و مقاومت را عدم تبعیت، بصیرت و بصیرت‌افزایی در این مسیر خواند.

 

حکام عربستان مصداق ضلال بعیدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش هیأت اعزامی ایران در مذاکرات حج، گفت: براساس آخرین اطلاع، برای بار دوم هم که هیأت ایرانی برای حج به جده رفتند، اما متأسفانه همچنان حکام لجباز و جاهل آل سعود در برابر دو خواسته حق ملت ایستاده‌اند و مقاومت کرده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه تهران عزت و کرامت ملت ایران را یادآور شد و تصریح کرد: ما حجی می‌خواهیم که در آن به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج ما تأمین شود، اما در حالی که نه سفارتخانه در عربستان داریم و نه کنسولگری، هرچه به آنها می‌گوییم که شما تضمین دهید تضمین نمی‌دهند.

 

وی گفت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را به کار برده‌اند که امسال حج ایرانیان برگزار شود اما آنها نگذاشتند و سدّ عن سبیل‌الله کرده‌اند، حکام و مفتیان جنایتکار آنان مدام می‌گویند که این ایرانی‌ها هستند که نمی‌گذارند مردمشان به حج بیایند و دروغ می‌گویند؛ آنها مصداق ضلال بعید هستند.

 

آیت‌الله خاتمی افزود: این حادثه نشان داد که بار دیگر حکام آل سعود لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارند و باید حرمین شریفین تحت نظر هیأتی از دول اسلامی که عمیقا دلداده به اسلام باشند و جانشان مملو از نفرت از استکبار باشد اداره کنند که عمله و اکره‌های صهیونیست‌ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

 

انتخاب رهبر معظم انقلاب یادگار خبرگان اول

عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای سخنان خود و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ولادت با سعادت امام مهدی‌(عج) گفت: تا پایان عمر به لطف الهی از اعتقاد به مهدویت دفاع می‌کنیم و آینده را از آن دین، مکتب و اهل بیت‌(ع) می‌دانیم.

 

وی همچنین با گرامیداشت سالروز درگذشت امام راحل، انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری ملت ایران را یادگار خبرگان اول خواند و گفت: خبرگان بزرگی را به رهبری ملت برگزیدند که هرچه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب آشکارتر می‌شود و سیاستمداران برجسته بین‌المللی او را رهبری حکیم و دوراندیش می‌دانند./920/پ201/ج1

ارسال نظرات