۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۱۵۶
آيت الله نمازي:

استكبار در پی سلطه بر ملت ها است و به مذاكرات قانع نخواهد شد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: جبهه استكبار ذاتا به دنبال فراگير كردن سلطه بر ملت ها است از اين رو بدانيد و آگاه و هوشيار و آماده باشيد كه استكبار ذاتا به دنبال فراگيركردن سلطه بر ملت ها است و به مذاكرات قانع نخواهد شد و به دنبال اين است كه ملت ها را اسير و ذليل و برده خودش كند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام را معجزه قرن دانست و افزود: دشمن فتح خرمشهر را به گونه اي ترسيم كرده بود كه براساس محاسبات و معادلات نظامي و فرمول هاي دانش نظامي احتمال و امكان تصرف آن وجود نداشت.

 

وي افزود: صدام به اندازه اي از شكسته نشدن محاصره خرمشهر مطمئن بود كه در مصاحبه خود اعلام كرد، اگر رزمندگان ايران خرمشهر را فتح كنند من كليد بصره را به آنها خواهم داد و اين معجزه با همت رزمندگان و فرماندهان فداكار و عنايات و توجه خداي سبحان محقق شد.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: عمليات فتح خرمشهر با عنوان بيت المقدس از دهم ارديبهشت تا سوم و چهارم خرداد سال 61 در چهار مرحله انجام شد و اين عمليات كه عامل سربلندي امت اسلامي بود با رمز توحيدي يا علي ابن ابيطالب آغاز و در مرحله چهارم اين عمليات با پيروزي رزمندگان و فتح خرمشهر به پايان رسيد.

 

وي دستاوردهاي عمليات بيت المقدس را حائز اهميت دانست و گفت: اقتدار رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را براي نسل آينده بايد در تاريخ ثبت و ضبط كرد تا نسل هاي آينده بدانند پدران آنها در دوران دفاع مقدس چه معجزه اي را رقم زده اند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان به دستاوردهاي عمليات بيت المقدس اشاره كرد و آزاد سازي 5 هزار و 400 كيلومتر مربع از سرزمين ايران، اسارت 19 هزار سرباز عراقي، كشته شدن 16 هزارسرباز عراقي، انهدام 60 فروند هواپيماي عراقي، انهدام 418 دستگاه تانك و نفربر و همچنين به غنيمت گرفتن 105 دستگاه تانك و نفر و 56 خودرو و يك فروند هلي را از جمله دستاوردهاي اين عمليات برشمرد.  

 

وي افزود: امام راحل پيام مهمي را براي آزادسازي خرمشهر صادر كرد و در اين پيام فرمود، مبارك باد بر فرماندهان قدرتمند كه فرماندهان چنين فداكاراني هستند كه ستاره پيروزي آنان بر تارك تاريخ تا نفخ صور نور افشاني خواهد كرد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان خاطرنشان کرد: جان كري وزير امور خارجه آمريكا به مسؤولان برگزار كننده 1+5 گفته که مذاكرات هسته اي با ايران را براي نوه هاي خودشان تعريف كنند كه چگونه ما در مذاكرات وزير امور خارجه ايران را شكست داديم.

 

آيت الله نمازي گفت: در حاليكه آمريكا و غرب به شيطنت هاي خود افتخار و مباهات مي كنند چرا ما نبايد معجزات و كراماتي كه خداوند در دفاع مقدس نصيب ملت ايران كرده است را براي فرزندان خود ثبت و ضبط كنيم.

 

مجلس خبرگان موهبتي الهي است

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به فراز هايي از فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان رهبري اشاره كرد و بیان داشت: در اين ديدار معظم له ضمن سپاس به درگاه خداوند براي انتخاب خوب و استقبال وسيع مردم و تشكيل مجلس وزين و محترم خبرگان فرمود، مجلس خبرگان موهبتي الهي و پديده اي عظيم و تأثير گذار به شمار مي رود.

 

وي افزود: اين مجموعه برجسته و متعالي داراي ظرفيتي عظيم براي تبادل نظر، هماهنگي و فعاليت تأثير گذار است و مسير و اهداف مجلس خبرگان بايد همان مسير و هدف هاي انقلاب باشد.

 

آيت الله نمازي گفت: رهبر معظم انقلاب گفت، حاكيمت اسلام، آزادي، استقلال و عدالت اجتماعي، رفاه عمومي، ريشه كني فقر و جهل، مقاومت در مقابل سيل بنيان كن فسادهاي اخلاقي مهم ترين اهداف انقلاب اسلامي ملت ايران است.

 

وي افزود: جبهه استكبار ذاتا به دنبال فراگير كردن سلطه بر ملت ها است از اين رو بدانيد و آگاه و هوشيار و آماده باشيد كه استكبار ذاتا به دنبال فراگير ذكردن سلطه بر ملت ها است و به مذاكرات قانع نخواهد شد و به دنبال اين است كه ملت ها را اسير و ذليل و برده خودش كند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: حفظ انقلاب دشوارتر از ايجاد آن است، از اين رو امام خميني(ره) نيز فرمود انقلابي ماندن مهم تر از انقلابي بودن است.

 

جنگ نظامي، جنگ نرم  و نفوذ سه توطئه دشمن است

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب به سه توطئه جنگ نظامي، جنگ نرم  و نفوذ عليه انقلاب اسلامي اشاره كرد و با بيان اينكه دشمنان ملت ايران ابتدا تهاجم سخت ‹‹جنگ›› را در دستور كار خود قرار دادند ابراز کرد: جنگ تحميلي 8 ساله، شورش هاي اوايل انقلاب، حمايت از گروهك تروريستي، حمله به سكوهاي نفتي و سرنگون كردن هواپيماي مسافربري از جمله تهاجمات سخت دشمن بود كه به ياري خدا و در پرتو هيبت الهي امام راحل و صبر و مقاومت ملت به شكست انجاميد.

 

وي با اشاره به رويكرد دشمن از جنگ سخت و به جنگ نرم در مرحله دوم تهاجمات بي وقفه زورگويان جهاني عليه انقلاب اسلامي، گفت: تصور نشود جنگ ايران با آمريكا به پايان رسيده است در حاليكه نبرد با آمريكا امروز به شكل ديگري ادامه دارد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان از تحريم هاي ادامه دار اقتصادي، حملات پيوسته سياسي و تبليغات اغواگر به عنوان روش هاي مرحله دوم تهاجمات دشمن نام برد و افزود: نفوذ مرحله سوم دشمن و ادامه جنگ نرم است كه دشمن در راهبرد نفوذ چندين هدف اصلي را دنبال مي كند.

 

آيت الله نمازي تأثيرگذاري در مراكز تصميم ساز و تصميم گير مسؤولان، تغيير باورهاي مردم و تغيير محاسبات و مواضع مسؤولان را از جمله اهداف دشمن در راهبرد نفوذ اعلام كرد و گفت: ايران اسلامي به سه مرحله جنگ نظامي، جنگ نرم و نفوذ دشمن مواجه بوده و هست و خواهد بود از اين رو، رهبر معظم انقلاب، مقتدر شدن حقيقي كشور را تنها راه بقاء و پيشرفت و تحقق اهداف انقلاب و ملت اعلام كرده است.

 

وي با اشاره به اينكه همه دستگاه ها و مسؤولان در مسير اقتدار وظايفي دارند كه بايد به طور جدي به آن عمل كنند يادآور شد: اقتدار كشور موجب امتيازگيري حتي از قدرت هاي جهاني است و اگر قوي باشيم از آمريكا نيز مي توانيم امتيار بگيريم اما اگر ضعيف باشيم حتي دولت هاي ضعيف و حقير مانند برخي از همسايگان ايران كه براي ايران خط و نشان مي كشند، طلبكار ملت ايران مي شوند.

 

مهم ترين وظيفه مراكز دانشگاهي، حوزوي و سپاه كادر سازي براي آينده كشور است

آيت الله نمازي همچنين به فرازهايي از فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري دانشگاه امام حسين(ع) در رابطه با بيان منطق قرآن جهاد كبير به معناي ايستادگي و تبعيت نكردن از جبهه استكبار گفت: معظم له فرمود، مهم ترين وظيفه مراكز دانشگاهي، حوزوي و سازمان سپاه پاسداران، اقدام براي تبيين و روشنگري ژرف و عمق شعارهاي انقلاب و كادر سازي براي آينده كشور و تدوين علمي تجربه هاي متراكم و شگفت انگيز انقلاب اسلامي در طول 38 سال گذشته است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: معظم له فرمود، در صورت بکارگيري منطق آزاد سازي خرمشهر، امكان آزاد سازي همه دنياي تحت سلطه استكبار، امكان آزادي فلسطين و امكان اينكه هيچ ملتي مستضعف نباشد وجود دارد./201/1307/ب1

ارسال نظرات