۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۱۵۸
خطیب جمعه نجف آباد:

برخی قراردادهای بسته شده با کشورهای خارجی مخالف اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر حضور فعال تر مسؤولان در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و بعضی کم کاری ها در این زمینه، گفت: متأسفانه بعضی قراردادهای بسته شده با کشورهای خارجی بعد از برجام عملاً مخالف اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به آغاز کار پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این دو مجموعه ارزشمند نظام برخاسته از اصول و ارزش های اسلام و انقلاب است.

 

وی درباره حساسیت مجلس شورای اسلامی در این دوره افزود: خدمت به مردم و ملت با حفظ ارزش ها و عظمت های انقلاب هدف اصلی مجلس است و باید نمایندگان در جهت سیاستگذاری و قانونگذاری براساس حفظ ارزش ها انقلاب و تداوم راه امام دقت صد چندان داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان توطئه های دشمن در جهت نفوذ در بدنه نظام تصریح کرد: دشمنان به دنبال سست شدن مسؤولان در جهت مبارزه با ستمگران هستند و مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس باید توجه کنند که این انقلاب پرچمدار رسیدن به حکومت جهانی اسلام است و امروز این مهمترین تکلیف شیعه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: این انقلاب جزء سابقون مبارزه با ستمکاران است و باید جزء مقربان بماند و اگر امروز شاهد مقاومت های کشورهای اسلامی درباره استعمار هستیم، به برکت این انقلاب است و نکند همانند یاران زمان پیامبر، در میانه راه، دچار سستی و انحراف شویم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به دوران تشکیل حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) و سستی اصحاب در ادامه راه خاطر نشان کرد: مسلمانان صدر اسلام به خوبی از امتحان بیرون نیامدند و انقلابی که جهان کفر را فراگرفته بود، از درون دچار مشکلاتی چون حزب بازی، خودخواهی، گروه بازی و جناح بندی شد و اهل بیت در میانه راه تنها ماندند.

 

وی در ادامه بیان کرد: نباید بگذاریم این انقلاب به ویژه  ارکان اصلی آن قوای سه گانه دچار جناح بندی و گروه بازی شود و به سرانجامی همانند صدر اسلام برسیم و برای این مردم بیدار و دلسوز که دیده بانی هم چون مقام معظم رهبری نظارت می کند، باید با خیرخواهی، خالصانه، متحد و براساس اصول اسلام و انقلاب خدمتگزار باشیم.

 

بستن قراردادهای خارجی بعضاً برخلاف اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با تأکید بر حضور فعال تر مسؤولان در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و بعضی کم کاری ها در این زمینه افزود: متأسفانه بعضی قراردادهای بسته شده با کشورهای خارجی بعد از برجام عملاً مخالف اقتصاد مقاومتی است و ما به جای تکیه به داخل و مهندسین و دانشمندان دست به دامان کشورهای بیگانه شده ایم و این باز سبب اسیر شدن ملت است.

 

وی در ادامه بیان کرد: حفظ اشتغال های موجود و برطرف کردن مشکلات کارخانه جات و تولیدکنندگان، ثبات عمل در اجرایی شدن مصوبات و هماهنگی میان دستگاه ها از مهم ترین راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

سست کردن اعتقادات هدف اصلی دشمن در جنگ نرم است

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه ها یکی از آسیب های امروز جامعه را فضاهای مجازی و شبهات وارد شده بیان داشت و افزود: این روزها رهزن عقاید زیاد شده است و دشمنان با انواع شگردهای مختلف در فضاهای مجازی به دنبال از میان بردن اعتقادات و اصول عقاید هستند و متاسفانه گروهی مغرورانه به علم خود متکی هستند و در این دوران خطرناک که دشمنان با جنگ نرم به دنبال نابودی اسلام و انقلاب است، تنها تمسک به قرآن و اهل بیت مؤثر است.

 

مساجد احیا کننده فرهنگ، عزت و کرامت یک ملت 

وی با اشاره به هفته نکوداشت مساجد در آخرین هفته ماه شعبان نیز گفت: مساجد تکیه گاه ایمان و جایگاه معرفت، علم و وحدت است و اگر به دنبال رسیدن به سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و خانوادگی هستیم باید مساجد را پررونق تر کنیم که اگر مساجد زنده شد، فرهنگ، دین، عزت و کرامت یک جامعه زنده می شود./201/1306/ب1

ارسال نظرات