۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۲۹۱۷۰
امام جمعه موقت اصفهان:

مجلس دهم بر اساس اصول و آرمان‎های امام راحل حرکت کند/ اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به کار فرهنگی دارد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به افتتاح مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: این دو مجلس باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار و مقاومت در برابر توطئه‎ها و خدمت به مردم فعالیت کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجتالاسلام محمدتقی رهبر، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، گفت: تنها با شعار دادن و بنر زدن کار درست نمیشود، مانند بیماری است که برای او نسخه بپیچند و او به جای این که به این نسخههای عمل بکند، این نسخهها را در جلوی خودش نصب کند، رهبر معظم انقلاب نیز به این مسأله تذکر بسیاری دادهاند و اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به گفتمان فرهنگی دارد.

 

وی افزود: باید در خانوادهها مدیریت اقتصادی به وجود بیاید و از بسیاری ولخرجیها و اسرافها دوری شود تا شرایط برای ازدواج جوانان نیز فراهم شود، بسیاری از درآمدهای خانواده صرف مصرف قلیان میشود و به هوا فرستاده میشود، بسیاری از درآمدها صرف لوازم آرایشی و جراحی بینی میشود که این جراحی بینی یک کار بسیار سادهلوحانه است، باید در خانوادهها مدیریت اقتصادی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که دولت نیز باید در عرصه حکومت و جامعه مدیریت اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید دولت نیز تدبیر لازم را داشته باشد، حقوقهای کلانی که این چند روز در رسانهها مطرح میشود، چگونه تصمیم گرفته شده است و چه کسانی آن را وضع کردهاند؟ سیاستمدار درست کسی است که تدبیر صحیح داشته باشد و از تبذیر بپرهیزد، متأسفانه هزارها تن برنج و سیبزمینی از بین رفتهاند و کارخانهها در کشور تعطیل هستند.

 

وی ادامه داد: چرا باید کارخانهها بخوابد؟ کارخانهای که 500 هزار نیرو داشته تعطیل شده است و این نفرات بیکار شدهاند، دلیل تعطیلی هم این بوده که جنسهایش در کارخانه باقی مانده است، در اصفهانی که مهد صنعت و نوآوری بوده است، اکنون جوانانش بیکار هستند و این امر درست نیست.

 

حجتالاسلام رهبر با بیان این که برخی میگویند تورم مهار شده است اما این امر اشتباه است، اظهار کرد: کجا تورم مهار شده در حالی که قیمت برق و گاز در حال افزایش است، اکنون راه برای سرمایهگذاران خارجی به داخل باز شده است، من به این امر خوشبین نیستم، متأسفانه ما از سرمایههای داخلی خود به خوبی استفاده نمیکنیم، کشاورزی و بقیه قابلیتهای ما به هدر میرود.

 

وی خاطرنشان کرد: آمار بیکاری، آمار زیاده شده است، جلوی فسادهای مالی باید گرفته شود، وزیر صنایع و معادن این مطلب را اشاره میکند که در هر ساعت 250 نفر بیکار میشوند، ما مشکل ضعف مدیریت در فرهنگ، اقتصاد و سیاست داریم.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که یکی از توصیههای رهبر معظم انقلاب استفاده از اجناس داخلی بوده است، اظهار کرد: دروازههای بیگانه را بر روی کشور باز نکنید که خارجیها بخواهند کارخانه سیگار بزنند، این ماشینهای میلیاردی از کجا میآید؟ اجناس ما در بازار بیشتر ساخت دیگر کشورها همچون چین و تایلند و تایوان هستند، امام خمینی(ره) فرمود اگر وابستگی سیاسی و اقتصادی داشته باشیم، بقیه وابستگیها هم خواهد آمد.

 

وی گفت: چرا باید کارخانههای ذوبآهن اصفهان این قدر مشکل داشته باشد، باید درها را ببندیم تا جنس از خارج وارد نشود و از تولیدات داخلی استفاده کنیم، درها را ببندیم تا از تولیدات داخلی استفاده کنیم، باید واردات را کاهش بدهیم و بر صادرات بیفزایم، این کارها نیاز به کار و برنامه دارد.

 

حجتالاسلام رهبر با اشاره به این که محال است که با آمریکا کنار بیاییم، ابراز کرد: اسلام انقلابی نباید منزوی شود، برخی میگویند که برجام فتحالفتوح است در حالی که هر روز تحریمهای جدیدی علیه ایران وضع میشود، باید با آرمانهای امام راحل دوباره بیعت کنیم، دشمن به دنبال انحطاط و استحاله انقلاب اسلامی است و این امر را به وسیله ماهوارهها، گوشیها، تجملگراییها و کنسرتها دنبال میکند.

 

وی همچنین با اشاره به افتتاح مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: امیدواریم این دو مجلس در راستای اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار و مقاومت در برابر توطئهها و خدمت به مردم فعالیت کند، مواضع اصولی امام راحل باید شاکله مجلس باشد، تحکیم مواضع رهبری وظیفه هر دو مجلس است و باید به فصلالخطابهای ایشان توجه کرد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این که مردم دعواهای سیاسی را دوست ندارند، خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس قانونگذاری در راستای اسلام و انقلاب است، مجلس باید با عقلانیت و دانش به گونهای حرکت کند که مردم از این مجلس راضی باشند، نباید در مجلس اندیشههای لیبرالیسمی و سکولاریسمی مطرح شود، کسی مخالف قوانین اسلام چیزی را مطرح نکند.

 

وی گفت: دستگاه قضایی نیز باید نسبت به بهاییت و وقایع اخیر موضع لازم را اتخاذ کند، برخی با فرقه ضاله بهاییت مینشینند و میخواهند با ژست حقوق بشری با این فرقه ایجاد دوستی کنند، برخی نیز میخواهند زمزمههای سال 88 را دوباره در کشور سردهند، باید توجه داشت که باید همان شعارها و آرمانهای انقلاب به قوت قبل ادامه یابد./201/914/ب1

ارسال نظرات