۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۱۷۳
امام جمعه بجنورد:

دشمن  قصد استحاله هویت و فرهنگ ما را دارد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز دشمن با دستبرد به ارزش های دینی و فرهنگی ما قصد استحاله هویت و فرهنگ ما را دارد.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با بیان این مطلب اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی هفته گذشته و در دو سخنرانی مهم در جمع سپاهیان و در مجلس خبرگان رهبری یک مفهوم جدید را وارد فرهنگ لغت کشور کردند و آن جهاد کبیر بوده است.

 

وی با بیان اینکه سه نوع جهاد اکبر، اصغر و کبیر وجود دارد، توضیح داد: جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس، جهاد اصغر به معنای پشیمان کردن دشمنان از تجاوز است و جهاد کبیر به معنی عدم تبعیت از اندیشه های بیگانگان می باشد.

 

وی تاکید کرد: باید به هوش باشیم چراکه دشمن امروز می خواهد به ارزش های ما دستبرد بزند و ایستادگی در برابر این هجوم یعنی جهاد کبیر.

 

وی افزود: معظم له فرمودند امروز ما در مقابل یک هجمه و نفوذ همه جانبه دشمن قرار داریم و دشمن می خواهد فکر، فرهنگ و سبک زندگی خود را بر ما تحمیل کند، و ایشان فرمودند این دنیای مجازی که اندیشه های جوانان ما در بمباران می کند باید در مقابل آن ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به آغاز بکار دور جدید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: غرب و غرب زدگان در انتخابات تلاش کردند که مجلس خبرگان را تصرف کنند و یا اکثریت را بدست آوردند اما موفق نشدند و مجلس خبرگان این دوره جوان تر، انقلابی تر و ولایی تر است و آیت الله جنتی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد خار چشم آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آیت الله جنتی یک عمر در راه اسلام سپری کرده و قد خمیده ایشان در آستانه 90 سالگی در خدمت اسلام و انقلاب بوده است.

 

وی گفت: فضای این دوره خبرگان فضای دیگری است و امیدواریم مصالح و منافع کشور رصد شود و شاهد یک مجلس خبرگان بانشاط و فعال در همه امور باشیم.

 

امام جمعه بجنورد ادامه با اشاره به اینکه در آستانه رحلت امام راحل قرار داریم، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب زلزله ای در غرب و شرق ایجاد کرد و اسلام ناب محمدی را مطرح کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام راحل طی دوران حیات خود از سستی و دقت نکردن در پیاده کردن اسلام، تحویل داده نشدن محکم مسائل به نسل بعدی ترس داشتند.

 

وی ترس از حرف های خارجی ها و مجری و هوادار حزب و گروهی شدن به جای مجری قانون بودن را از دیگر نگرانی های امام راحل عنوان کرد و گفت: چرا باید برخی از مدیران کارکشته و خوب را به دلیل اینکه از برخی از افراد و یا احزاب تبعیت نمی کنند و یا هوادار آن ها نیستند، لت و پار کنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین رحلت حجت الاسلام ابوترابی، روحانی مجاهد، نستوه و همرزم شهید چمران را تسلیت گفت./201/9314/ب1

ارسال نظرات