۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۹۱۸۳
امام جمعه شهرری:

گرایش مردم جهان به اسلام، برگرفته از تفکرات امام راحل است

امام جمعه شهرری گفت: امام بر همه حق بزرگی دارند چرا که ایشان نجات دهنده ما از استبداد و استعمار بودند و امروز گرایش نسبت به اسلام در اروپا، آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر برگرفته از تفکرات امام راحل است.
گرایش مردم جهان به اسلام، برگرفته از تفکرات امام راحل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرری ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: تقوا باید انسان را از گناه دور کرده و به انجام اعمال نیک سوق دهد.

 

وی افزود: آبروریزی از مؤمن گناهی بسیار بزرگ است که خداوند فرد خاطی را افزون بر قیامت در همین دنیا نیز مجازات می‌کند.

 

امام جمعه شهرری ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشن به مناسبت مراسم نیمه شعبان در هفته گذشته، عنوان کرد: این مراسم‌ها و جشن‌ها نشان از علاقه جوانان ما نسبت به امام زمان (عج) دارد که تلاش می‌کنند خود را برای استقبال از ایشان آماده کنند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی طی هفته آینده، اظهار داشت: امام بر همه حق بزرگی دارند چرا که ایشان نجات دهنده ما از استبداد و استعمار بودند و اسلام ناب محمدی را در کشور زنده کردند، امروز گرایش نسبت به اسلام در اروپا، آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر برگرفته از تفکرات امام راحل است.

 

وی افزود: تشیع باشکوه و بی‌سابقه حضرت امام و انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی مجلس خبرگان دو خاطره فراموش نشدنی روز 14 خرداد است، رهبر معظم انقلاب همچون امام راحل شجاع، مدیر، مدبر بوده و با رهبری‌های داهیانه خود در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستادگی کرده و کشور ما را به پیش می‌برند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به افتتاح پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: این مجلس با پیام امام (ره) آغاز شده و در بیعت با رهبر معظم انقلاب خاتمه یافت، امام از مجلس خبرگان خواسته بودند که انقلابی فکر کنند، انقلابی عمل کنند و انقلابی بمانند، که مجلس خبرگان با انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رییس، درخواست امام راحل را اجابت کردند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان نشان دهنده نفرت از انگلیس و مخالفت با خواسته آنها بود چرا که آنها تلاش کردند چنین اتفاقی رخ ندهد.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاب مجلس خبرگان، گفت: جهاد اکبر اطاعت نکردن از دشمن است که بسیار اهمیت دارد چرا که بر اساس آیات قرآن کریم پیروی از دشمن برابر با ذلت و خواری است، اگر در مواجهه به مشکلات اقتصادی، ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم دیگر دشمن نمی‌تواند ما را تحریم کند بلکه ما دشمن را تحریم می‌کنیم.

 

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به کارشکنی‌های عربستان در اعزام زائران به حج، خاطرنشان کرد: نیروهای عربستان برای اداره حرمین لیاقت ندارند، اگر که امنیت زائران تأمین نشود همان بهتر که حج صورت نگیرد./201/813/ب1

ارسال نظرات