۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۲۹۱۸۴
امام جمعه زاهدان:

دولت عربستان موظف به تضمین امنیت حجاج است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: دولت عربستان موظف به تضمین امنیت حجاج است و نباید نسبت به خواسته‌های جمهوری اسلامی درباره امنیت حجاج ایرانی بی‌تفاوت بوده و آن را بهانه‌ای برای محروم کردن مسلمانان ایران از این فریضه دینی کند.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 7 خردادماه گفت: حج نمایش عظیمی از وحدت امت اسلامی و یکی از ارکان پنجگانه دین است و واژه حج 14  بار در آیات قرآن کریم آمده است.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: در حقیقت مراسم حج، زیارت و طواف بر گرد خانه خدا شانه به شانه با مسلمانانی از رنگ‌ها و نژادهای مختلف، پیوند دهنده مسلمانان به یکدیگر و بهترین وسیله وحدت بین آنان است.

 

وی بیان کرد: هر مسلمانی موظف است با رها شدن از همه روزمرگی‌ها، پیوندهای مادی و قید و بندها حداقل یک‌بار در عمرش، مناسک حج را بجا آورد و هیچ رژیمی نباید بر سر حضور مسلمانان در حج، ممانعت ایجاد کند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به کارشکنی‌های عربستان و ممانعت از حضور حجاج ایرانی، اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم همه تلاش‌هایی که دولتمردان ما برای حضور همراه با امنیت و عزت هموطنان در مراسم حج کرده‌اند، هنوز چراغ سبزی از سوی سعودی‌ها روشن نشده است.

 

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: رژیم آل سعود در ظاهر با حضور ایرانیان مخالفت نمی‌کند، اما از طرفی شرط و شروط غیرقابل قبولی می‌گذارد و همچنین امنیت حجاج را تضمین نمی‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه رژیم آل سعود تاکنون بی‌کفایتی خود در برگزاری مراسم حج را بارها نشان داده است، افزود: فاجعه منا، بی‌کفایتی عربستان در جلوگیری از این حادثه و همچنین اهانت به پیکر جان‌باختگان این فاجعه لکه ننگی در کارنامه سعودی‌هاست.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان همچنین با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و تقدیر از زحمات آنان در برقراری امنیت جامعه، بیان کرد: امنیت و آرامشی که امروز در جای جای ایران اسلامی حاکم است، ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های سربازانی است که در حین گمنامی، بدون هیچ چشم‌داشتی به انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند./201/831/ب1

ارسال نظرات