۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۴۲۷
آیت الله نظری:

مسؤولیت ها امانتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم است

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که انسان با خدمت و خیر به مردم مظهر خدا می شود، گفت: یعنی خداوند متعال خیر رسان است و بنده با خیر به مردم و جامعه این صفت الهی را زنده نگه می دارد.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، در دیدار مدیر عامل و جمعی از معاونان صندوق بیمه روستایی و عشایری کشور دستورات اسلام را کامل ترین و جامع ترین دستورات دانست و افزود: بشر امروز باید در پی احسن و اکمل باشد یعنی موجودات مراتب وجودی و اثری شان از نظر علمی مختلف است خورشید و ستاره هر دو نورانی است اما مراتب آنها فرق می کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که جمعی که در سایه اسلام به جامعه خدمت می کنند، گفت: کسانی که به جامعه و مردم خدمت می کنند بهترین گذرای عمر را دارند چون عمر یک مسأله ثابت نیست در حرکت است.

 

وی خدمت به اجتماع را جزء بهترین امور دانست و با بیان این که خدمت به جمع خدمت به کل خیرات است، ادامه داد: زمانی که بشر به خدمت مشغول است، جانشین خدا است یعنی خداوند می فرماید همان گونه که من خدا  و خیر رسان هستم، الآن که بنده من شدی جانشین من هستی.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه افزود: هر مقداری که یک موجود از موجود دیگر خیر ببرد به ویژه موجود انسانی معلوم می شود به جانشینی خداوند متعال خوب عمل کرده است.

 

وی با بیان این که عمر انسان دوام و پایداری ندارد و به همین دلیل باید در جهت خیر و نیکی سپری شود، گفت: انسان تا می تواند باید خیرخواه و خیررسان باشد چون سعادت و تعالی انسان در انجام کارهای خیر است.

 

آیت الله نظری مسؤولیت ها را امانتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مسؤولیت هایی که بر عهده می گیریم تنها باید به دنبال خدمت و خیرخواهی باشیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که مدیران و مسؤولان ما نوعاً متدین هستند و به امور مردم نیز رسیدگی می کنند، ادامه داد: خدمت و رسیدگی به امور مردم توفیقی برای یک مسؤول است و این سعادت بشر است که انسان بتواند خیر به دیگری برساند.

 

وی با اشاره به این که انسان با خدمت و خیر به مردم مظهر خدا می شود، گفت: یعنی خداوند متعال خیررسان است و بنده با خیر به مردم و جامعه این صفت الهی را زنده نگه می دارد.

 

آیت الله نظری با بیان این که بهترین صفت و حالت در بشر خیررسانی است، تصریح کرد: خیر و خدمت نباید تنها برای یک قشر و عده خاص باشد، بلکه باید همه جامعه حتی نباتات، جمادات و کائنات باشد و با این خیررسانی  بتواند مظهر خدا و ربوبیت شود.

 

وی خدمت به مردم را سعادت بزرگی برای مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان تلاش کنند این توفیق الهی روز به روز بیشتر شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این که احساس مسؤولیت در انجام وظیفه دنباله ایمان است، خاطرنشان کرد: باید ایمان و تقوای الهی در دستگاه تفکری یک فرد راه پیدا کند تا با احساس وظیفه بشتری به خدمت بپردازد.

 

آیت الله نظری با بیان این که انسان باید در مسیر خیر و خدمت به مردم و جامعه از خداوند مدد بخواهد، افزود: خوشبختانه این ابزار فراهم است و انسان باید از خداوند متعال مدد بخواهد که این وسایل آماده برای خیر و خدمت را در مسیر تکامل و تعادل انجام دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات