۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۴۷۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

 اخلاق لازمه تعالی معنوی و معرفتی جامعه اسلامی است

حجت الاسلام ناصری با بیان این که علم بدون اخلاق هیچ فایده‌ای به حال بشریت نخواهد داشت، گفت: در حقیقت اخلاق لازمه تعالی معنوی و معرفتی جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، صبح امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای درک فضائل اخلاقی است، اظهار داشت: لحظات معنوی و بابرکت ماه ضیافت الهی می‌تواند سکویی برای تعالی معرفتی طلاب باشد.


وی با اشاره به این‌که پایان کلاس های درس حوزه به معنای تعطیلی و فراغت طلاب نیست، خاطرنشان کرد: امتحانات پایان ترم و آغاز تعطیلات تابستانی طلاب حوزه های علمیه مقارن با آغاز ماه مبارک رمضان است؛ از این رو ویژه برنامه های مختلفی برای طلاب مقیم پیش بینی شده است.


حجت الاسلام ناصری ادامه داد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، حوزه علمیه آذربایجان شرقی تعداد قابل توجهی طلبه و روحانی جهت امور تبلیغی به سراسر نقاط استان اعزام خواهد کرد، همچنین طلابی که در ترم تابستانی تحصیل خواهند کرد، از ویژه برنامه های تهذیبی این مرکز در طول ماه مبارک رمضان نیز بهره مند خواهند شد.


وی با بیان این‌که ویژه برنامه های مختلفی برای طلاب مدارس علمیه استان در تعطیلات تابستانی پیش بینی شده است، تصریح کرد: تعطیلی برای طلبه و حوزه معنا ندارد، افزون بر این مسائل اخلاقی و تهذیبی نیز امری مداوم و مستمر است که اصولا یک شبه انسان نمی تواند به جایی برسد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ادامه داد: امسال ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و روزهای طولانی و شب های کوتاه مقارن شده که همین مسأله می تواند فرصتی برای طلاب حوزوی جهت ارتقای سطح معرفتی، خودسازی و کسب فضائل معنوی جهت آغاز سال تحصیلی جدید باشد.


وی مشارکت در اعزام مبلغان کوتاه مدت و طرح هجرت، مشاوره چهره به چهره، همکاری در ویژه برنامه های مذهبی، برگزاری اردوهای زیارتی و پاسخگویی به سؤالات روز را از جمله فعالیت های تبلیغی این مرکز علوم دینی برشمرد و گفت: هنوز بسیاری از مدارس استان فاقد امام جماعت روحانی هستند که بایستی به فکر افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان باشیم.


حجت الاسلام ناصری با اشاره به این‌که برخی از روستاهای همجوار در مناطق کوهستانی و صعب العبور آذربایجان هیچ دسترسی به روحانیت و مبلغان حوزوی ندارند، گفت: امیدواریم با اتمام پروژه های عمرانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی شاهد افزایش پذیرش طلبه و پوشش تبلیغی مناطق مختلف استان باشیم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات