۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۵۱۴

بزرگترین گردهمایی مسلمانان آمریکا آغاز شد

گردهمایی حلقه اسلامی شمال آمریکا و انجمن مسلمانان آمریکایی از دیروز و به مدت 2 روز در این کشور آغاز بکار کرد.
بزرگترین گردهمایی مسلمانان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار نفر از مسلمانان آمریکا از سراسر این کشور در گردهمایی چهل و یکمین حلقه اسلامی شمال آمریکا و انجمن مسلمانان آمریکایی که بزرگترین گردهمایی مسلمانان این کشور محسوب و از دیروز به مدت 2 روز آغاز شده است، شرکت کرده اند.

 

این گردهمایی در شهر بالیتمور که در فاصله 65 کیلومتری واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارد در حال برگزاری است.

 

برگزارکنندگان این گردهمایی که تا روز 30 ماه می میلادی ادامه دارد می گویند که انتظار دارند مسلمانان شرکت کننده در این گردهمایی امسال حداقل 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به 26 هزار نفر یا بیشتر برسد.

 

نعیم بیگ، یکی از سازمان دهندگان اصلی این گردهمایی در مراسم افتتاحیه بزرگترین گردهمایی مسلمانان آمریکا خاطرنشان کرد که موضوع اصلی گردهمایی امسال قرآن کریم است.

 

وی تاکید کرد که قرآن به عنوان موضوع اصلی گردهمایی امسال انتخاب شده تا زیبایی های آن کشف شود و راهی برای مقابله با تفاسیر اشتباه از دین اسلام و تصاویر منفی از مسلمانان که در رسانه های گروهی کشورهای غربی وجود داشته و برخی از سیاستمداران نیز از آن استفاده می کنند، پیدا شود.   

 

اسامه جمال، مدیرکل شورای سازمان های مسلمانان آمریکا نیز در افتتاحیه این مراسم تاکید کرد که اکنون زمان آن فرارسیده است که مسلمانان آمریکا علیه رشد روزافزون اسلام هراسی با یکدیگر متحد شوند.

 

گفتنی است، گردهمایی سالیانه حلقه اسلامی شمال آمریکا و انجمن مسلمانان آمریکایی بزرگترین گردهمایی مسلمانان آمریکا محسوب می شود و برای سومین سال متوالی است که در شهر بالتیمور این کشور برگزار می شود./990/ب903/د

ارسال نظرات