۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۵۱۶
آیت الله علوی گرگانی:

ریشه تمام مشکلات بشر جهل است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که ریشه تمام مشکلات بشر جهل است،گفت: بشر اگر دنیا و آخرت را بشناسد برای به دست آوردن دنیا بیش از اندازه تلاش نخواهد کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با اشاره به آیه 63 سوره عنکبوت بیان داشت: ریشه تمام مشکلات بشر و جنگ های او جهل است.

 

وی ادامه داد: خداوند در آخر آیه 63 سوره عنکبوت بیان می کند بشر اگر دنیا و آخرت را بشناسد برای به دست آوردن دنیا بیش از اندازه تلاش نخواهد کرد؛ این دنیا بازیچه است بلکه تمام دنیا لباس و غذا است که پس از مرگ از آنها اثری نخواهد ماند.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: افرادی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه معرفی دنیا سؤال کردند که حضرت در جواب، آنها را به محل زباله ها برد و گفت دنیا این است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: خداوند بیان می کند انسان از خاک است، به خاک برمی گردد و بار دیگر از خاک زنده خواهد شد؛ همه افراد از خاک بودن انسان و به خاک برگشتن آن را قبول دارند اما برخی نمی توانند زنده شدن انسان را برای مرتبه دیگر قبول کنند.

 

وی با بیان این که عبادت مقام انسان را بالا می برد، اظهارداشت: برخی سرمایه گذاران یهودی گمان می کردند به دلیل داشتن سرمایه فراوان عذاب نخواهند شد اکنون نیز برخی این چنین گمان می کنند در حالی که قرآن کریم بیان می کند تنها موردی که مانع عذاب می شود ایمان و عمل صالح است؛ اکنون نیز سرمایه آمریکا نزد یهودیان است و به همین دلیل نوکری یهودیان را می کند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات