۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۵۲۹
ظهر امروز برگزار شد؛

رونمایی از کتاب های «سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه ای» و «سیاستگذاری رسانه ای» 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین رونمایی از کتاب های «سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه ای» و «سیاستگذاری رسانه ای» گفت: امروزه باتوجه به وجود سیطره رسانه‌ای، خبرگزاری های بزرگ دنیا به جای خبررسانی، خبرسازی می کنند.
کتاب سیاست گذاری رسانه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب های «سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه ای» و «سیاستگذاری رسانه ای»  ظهر امروز یک‌شنبه نهم خرداد ماه با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

 

در این مراسم محمود صلاحی با اشاره به نقش رسانه‌ها، گفت: امروزه باتوجه به وجود سیطره رسانه‌ای، خبرگزاری های بزرگ دنیا به جای خبررسانی، خبرسازی می کنند.این سیطره رسانه ای نه فقط با اسلام و مذهب تشیع که با بشریت دشمنی دارد.



وی با اشاره به کاستی های کشورمان در عرصه رسانه ای، اظهارداشت: ما می توانیم صداقت رسانه ای را تبدیل به یک کمپین کنیم تا از این طریق به جای خبرسازی ها، خبررسانی انجام شود و این نحوه صحیح انتقال خبر موجب تصمیم سازی درست مدیران شود.



صلاحی تصریح کرد: به عنوان نمونه هم اکنون فردی مانند عادل فردوسی پور در برنامه تلویزیونی 90 با خبررسانی صحیح، دقیق و زنده، مدیران را به تصمیم سازی وا می دارد.



رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در کتاب از «سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه ای» یکی از مسائل مهمی که به آن اشاره شده، توجه به سرمایه انسانی است که بسیار موضوع با اهمیتی محسوب می شود.



وی اظهارداشت: ما در یک مظلومیت رسانه ای قرار داریم و اگر بخواهیم اخلاق بشری را در دنیا کنونی مطرح کنیم نیاز به تربیت نیروی متخصص است.



صلاحی با بیان این که امروزه حرف اول را رسانه ها مطرح می کنند، گفت: اگر در این زمینه استراتژی نداشته باشیم، طبق استراتژی دیگران پیش خواهیم رفت.



رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر وضعیت نامطلوب سرانه مطالعه در کشور، اظهارداشت: قبل از انقلاب نزدیک به 3 هزار عنوان کتاب داشتیم و در حال حاضر 63 هزار عنوان است که این وضعیت می توانند به علت عدم ایجاد علاقه مندی و گسترش شبکه های اینترنتی باشد.



وی افزود: در این زمینه نیاز داریم کتاب های خوب بیشتری تالیف کنیم تا سرانه مطالعه کشورمان به حدی برسد که مطلوب و شایسته قدمت تاریخ و فرهنگ ایران است.



در ادامه این نشست دکتر سیدوحید عقیلی رییس دانشکده مطالعات رسانه‌ و ارتباطات با اشاره به اینکه این کتاب توضیح سیاست‌گذاری رسانه را به زبانی ساده و مستددل بیان می‌کند، افزود: یکی از تنها کتاب‌ها و شاید اولین کتاب‌ها که سال‌ها قبل در حوزه سیاستگذاری رسانه در ایران چاپ شده است کتابی از خسرو جهانداری است که مربوط می‌شود به سال‌ ۵۵.



این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت این کتاب تصریح کرد: باید تبریک خاصی به دکتر طاهر روشندل بگوییم برای تشخیص نیاز دانشجویان مدیریت رسانه و ارتباطات و تالیف کتابی که سیاستگذاری رسانه را به صورت دقیقی توضیح داده است.



در بخش پایانی این مراسم نیز کتر سید محمد دادگران با اشاره به مشکلات سیاست‌گذاری رسانه‌ای تصریح کرد: مدیریت رسانه با دیگر مدیریت‌ها متفاوت است. در مدیریت رسانه بیگانگی از کار وجود ندارد. شما اگر مدیر یا کارمند هر سازمان و اداره‌ای باشید فرصت دارید جلسه بگذارید، برنامه‌ریزی کنید و تصمیمی بگیرید اما در مدیریت رسانه این زمان وجود ندارد به همین خاطر بیگانگی از کار نیست.



وی با تاکید بر مشکلات فعالیت‌های رسانه ای افزود: شما یک آدم بسیار متقی را در پست مدیریت رسانه بگذارید، چه مطبوعات و چه رسانه الکترونیکی، حتما باید دو مشاوره برجسته رسانه‌ای هم در کنارش بگذارید. شما در ادارات دیگر هفتگی، ماهانه گزارش می‌دهید اما اینجا کارنامه روز به روز دارید. رسانه کارش سخت است باید پاسخ گوی مردم باشد که آیا این رسانه نیازهای اطلاعاتی یک جامعه را تامین کرده است، شاخص رضایت از رسانه چقدر است، بنابر این مدیرت رسانه کار بسیار بسیار دشواری است.

 

گفتنی است؛ کتاب های «سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه ای» و «سیاستگذاری رسانه ای» نوشته طاهر روشندل و سیدمهدی شریفی می‌باشند./856/پ201/ق

 

ارسال نظرات