۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۲۹۵۳۱
یکی از علمای الازهر:

مقابله با تفرقه مذهبی انگیزه اصلی ایجاد نهاد تقریب در مصر است

یکی از علمای الازهر تأکید کرد که انگیزه اصلی برپایی نهاد تقریب در مصر این است که عده ای برای تحقق اهداف توطئه های آمریکایی صهیونیستی در منطقه در پی ایجاد تفرقه مذهبی بین شیعه و سنی هستند.
احمد کریمه استاد فقه مقارن الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهردر مصاحبه با روزنامه الزمان عراق، خاطرنشان کرد: انگیزه اصلی برپایی نهاد تقریب در مصر این است که عده ای برای تحقق اهداف توطئه های آمریکایی صهیونیستی در منطقه در پی ایجاد تفرقه مذهبی بین شیعه و سنی هستند. این یک ایده جدید نیست بلکه این ایده از سال 1918شکل گرفت؛ زمانی که "شیخ شلتوت" شیخ الازهر اقدام به برپایی مؤسسه ای برای تقریب مذاهب نمود. این نهاد در عراق و لبنان وجود دارد و هدف این است که بین علمای امت اتحاد برقرار شود.


 
وی افزود: این انجمن مستقل از الازهر و وزارت اوقاف مصر  است اما وابسته به مؤسسه "التفاؤل"  است که تحت نظارت وزارت همبستگی اجتماعی کار می کند. این انجمن کار خود را بعد از عید سعید فطر آغاز می کند.


 
استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر در ادامه بیان داشت: باید گفتمان دینی دارای ساختار آموزشی باشد که آن اصالت خود را بدون تعصب حفظ کند و همچنین به زبان امروزی باشد اما اصل و ریشه خود را از دست ندهد.
 


وی افزود: توسعه تبلیغات مسجدی و رسانه تخصصی دینی و تقریب بین مذاهب و جایگاه اقلیت های مذهبی در قانون اسلام نیز در این چارچوب قرار دارد./994/ب102/د

ارسال نظرات