۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۹۵۳۸

گزارش واشنگتن پست از فروش برده های جنسی از سوی داعش در اینترنت

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با استناد به تصاویری که در فضای مجازی قرار داده است، گزارش داد که تکفیری‌های «داعش» ظاهراً تلاش می‌کنند برده‌های جنسی خود را در فضای اینترنت به فروش برسانند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به تلاش تکفیری‌های «داعش» برای فروش برده‌های جنسی خود در اینترنت اشاره کرد و داستان یکی از این قربانیان را اینگونه شرح داد.

 

این زن خیلی جوان است، شاید 18 سال بیشتر سن نداشته باشد و  موهای چتری سیاه‌رنگ او بر روی صورتش ریخته شده است. در تصویری که بر روی صفحه فیس‌بوک قرار گرفته است، این دختر جوان سعی دارد لبخند بزند اما به عکاس نگاه نمی‌کند.

 

در توضیح زیر عکس او نوشته شده است: «این دختر به فروش گذاشته می‌شود».

 

در یک پست که روز 20 مه سال جاری میلادی بر روی صفحه فیس‌بوک قرار داده شده بود و این پست به یکی از تکفیری‌های داعش به نام «ابو اسد المانی» نسبت داده شده بود، نوشته شده بود: «قابل توجه برادرانی که به خرید یک برده فکر می‌کنند، قیمت این دختر 8 هزار دلار است».

 

همین عضو داعش ساعاتی بعد، یک تصویر دوم را در صفحه فیس‌بوک قرار داد. اینبار تصویر یک چهره جوان رنگ‌پریده با چشمان گریان قرمز در فضای اینترنت قرار داده شده بود.

 

در زیر این پست نوشته شده بود: «یک سبیه (برده) دیگر که قیمت او حدود 8 هزار دلار است. آره یا نه؟».

 

طبق این گزارش، عکس‌ها به فاصله چندین ساعت بر روی صفحه فیس‌بوک قرار داده می‌شد و مشخص نبود که صاحب این حساب کاربری خودش کار فروش را انجام می‌دهد یا اینکه تنها درباره زنی که از سوی دیگر پیکارجویان داعش فروخته می‌شود، اظهارنظر می‌کند.

 

واشنگتن‌پست ادامه داد، با اینحال، این پست‌های غیرمعمول تأکیدی بر آنچیزی است که کارشناسان آن را حیات خطرناک صدها زنی می‌دانند که بعنوان برده جنسی در دستان داعش گرفتار شده‌اند.

 

بنا به گفته کارشناسان تروریسم و گروه های حقوق بشری،  در حالیکه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تحت فشارهای شدید قرار گرفته‌اند، این اسرای زن ظاهراً متحمل رنج‌هایی از این قضیه شده‌اند و یا فروخته و معامله می‌شوند و یا اینکه با کمبود غذا و دارو مواجه هستند.

 

طبق این گزارش، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی که تکفیری‌های داعش در ماهها اخیر از آنها استفاده کرده‌اند، شامل حساب‌های کاربری بیشماری برای خرید و فروش برده‌های جنسی و همچنین اعلام قوانین رسمی برای رویارویی با این برده‌های جنسی می‌شود.

 

واشنگتن‌پست نوشته بود، با اینحال تا قبل از حادثه 20 مه، هیچ‌ نمونه معروف از اقدام تکفیری‌های داعش در پست تصاویر اسرای زن که برای فروش پیشنهاد می‌شدند، وجود نداشت. تصاویر دو زن ناشناس در صفحه فیس‌بوک قرار گرفت و سپس شبکه اجتماعی فیس‌بوک این تصاویر را حذف کرد اما موسسه تحقیقاتی رسانه‌های خاورمیانه (میدل ایست مدیا) قبل از حذف شدن برداشته شد.

 

طبق این گزارش، المانی که دارنده حساب کاربری در فیس‌بوک است، ظاهراً یک فرد آلمانی‌ است که در کنار داعش در سوریه مبارزه می‌کند.

 

سرکرده‌های داعش سابقاً از شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توییتر برای جذب نیرو و تبلیغات این گروه تروریستی استفاده کرده بود. اما در سال گذشته، شرکت‌های آمریکایی به دنبال بلاک کردن حساب کاربری تکفیری‌های داعش و پست‌های اینترنتی آنها شتافتند.

 

 تکفیری‌های داعش بعد از انکارهای مداوم، در نهایت سال گذشته با صدور بیانیه‌های اعتراف کردند که از برده‌های جنسی استفاده می‌کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات