۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۲۹۵۳۹
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران تأکید کرد:

ضرورت توسعه خدمات به ایثارگران

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بر توسعه خدمات به ایثارگران و جانبازان تأکید و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز است.
دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، غلامرضا یاوند عباسی ظهر امروز در همایش آموزشی مسؤولان بخش ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی با اشاره به اینکه براساس آمار موجود حدود سه میلیون رزمنده در کشور از خدمات ایثارگران بهره‌مند می‌شوند، ‌اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه خدمات به ایثارگران باید انجام شود تا تمامی این قشر از خدمات یکسانی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: باید تمامی ایثارگران مورد توجه مسؤولان باشد و از خدمات و امکانات مناسبی بهره‌مند شوند.

این مسؤول توجه به نیازها و مطالبات ایثارگران را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: ایثارگران به عنوان مظلومترین گروه در قشر دفاع مقدس محسوب می‌شوند که باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه خدمات رسانی‌ها به این افراد اندیشیده شود.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

عباسی تأکید کرد: ما از دوران هشت سال دفاع مقدس یادگارانی از جمله جانبازان را داریم که تکریم آنان و ارائه خدمات به این قشر باید یکی از مهمترین اولویت‌های ما باشد.

وی با بیان اینکه این افراد در دوران دفاع مقدس با نثار جان و بدن خود در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند که دشمن به اهداف شوم خود برسد، افزود: امروز نوبت ما است تا از آرمان‌های آنان دفاع کنیم و اجازه ندهیم کوچکترین مشکلی برای آنان روی دهد.

مشاور وزیر کشور گفت: امروز باید در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم و خود را موظف کنیم که راه شهدا را ادامه داده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: ایثارگران و رزمندگان نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس با ولایتمداری و با هدف دفاع از آرمان‌های انقلاب و برای دفاع از شرف و ناموس این سرزمین به جبهه‌ها رفته و با دشمن به مبارزه پرداختند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان‌های درخشان در دوران هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود اعلام کرد: در این راستا مسؤولان باید برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در این استان تلاش خود را دو چندان کنند تا عطر شهدا و ایثار و شهادت در این استان استشمام شود.

وی ایجاد موزه‌های جنگ و انقلاب و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از نیازهای امروز جامعه دانست و بیان داشت: خلأهای موجود در جامعه در این زمینه باید پر شود و این مهم با اقدامات و برنامه‌های فرهنگی اجرایی خواهد شد.

به گفته عباسی اکنون 220 هزار شهید با خانواده‌های آنها، حدود 700 هزار جانباز و 44 هزار نفر آزاده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند./922/101/ب3

ارسال نظرات