۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۲۹۵۴۲

حمایت جماعت اسلامی مصر از چاپ قرآن‌های رنگی

مفتی جماعت اسلامی مصر با صدور فتوایی در مغایرت با دیدگاه شيخ الازهر در این زمینه، چاپ قرآن‌های رنگی را جایز دانست.
قرآن‌

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالأخر عماد»، مفتی جماعت اسلامی مصر ضمن جایزشمردن چاپ قرآن‌های رنگی گفت: هیچ عبارت و نص شرعی که بر ممنوعیت رنگ‌آمیزی صفحات قرآن و چاپ این کتاب به رنگ‌های مختلف تأکید کرده باشد، وجود ندارد.

 

وی در این فتوا که در صفحه شخصی وی در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شد، گفت: در نسخه‌های قدیمی نیز مشاهده می‌شود که برخی از قرآن‌ها با علامت‌هایی به رنگ قرمز و غیره نشانه‌گذاری شده‌اند.

 

عبدالآخیر عماد گفت: بسیاری از فقها نیز تزیین قرآن کریم با طلا و نقره را جایز دانسته‌اند.

 

مفتی جماعت اسلامی مصر تصریح کرد: خرید و فروش قرآن کریم هیچ مشکلی ندارد، زیرا این مسئله مربوط به خرید و فروش کاغذ، جوهر، چاپ و بسته‌بندی است و به نفس آیات قرآن مرتبط نمی‌شود.

 

گفتنی است، اخیرا در برخی کشورهای عربی همچون سوریه، لبنان، مصر و امارات چاپ قرآن به رنگ‌های نئونی رایج شده که این موضوع با مخالفت و موافقت برخی علما و فقهای جهان اسلام مواجه شده است.

 

این در حالی است که پیش از این احمد عبدالعزیز الحداد، مفتی اعظم امارات، نیز چاپ و قرائت قرآن‌های رنگی را که اخیرا در بازارهای مصر و دیگر کشورهای عربی رایج شده را جایز دانست؛ اما مرکز اسلامی الازهر با چاپ قرآن‌های رنگی کاملا مخالف است.

 

الازهر با ابراز نگرانی شدید از این موضوع، توزیع قرآن‌های رنگی را بیانگر توهین به کلام وحی دانسته بر این باور است که قرآن کریم، روزنامه یا مجله نیست که به صورت رنگی چاپ شود.

 

برخی از انتشارات کشورهای لبنان و سوریه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، اقدام به عرضه‌ قرآن‌های رنگی کردند که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

 

جماعت اسلامی مصر بزرگترین حزب‌ اسلامی این کشور است که گرایش‌های سلفی دارد./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات