۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۲۹۵۵۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

اندیشه‌های ناب امام خمینی در خصوص مبارزه با استکبار جهانی تبیین شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تبیین اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) در خصوص مبارزه با استکبار جهانی محور سخنرانی‌های امسال خواهد بود.
امام خمینی رحمة الله علیه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده ظهر امروز در جلسه نهایی برنامه‌ریزی بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد ضمن تشکر از حضور فعالانه اعضای ستاد و تبریک ایام ماه شعبان المعظم اظهار داشت: خرداد ماه تحولات و وقایع بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و توجه حضرت امام خمینی(ره) به نیمه خرداد و اعلام عزای عمومی آن روز و انتظار فرج در این روز در میان اشعار امام به نوعی اشاره و توجه مسلمین و آحاد ملت بر این رخداد بزرگ بوده است.

وی در ادامه 15 خرداد سال 1342 را زیربنا و شالوده شکل‌گیری نظام با برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: اقتدار و امنیت فعلی نتیجه پشتیبانی و بصیرت مردم و همیشه در صحنه بودن آنها است که این یک هدیه الهی است و مسئولین نیز باید نسبت به این مناسبت‌های مهم حساس بوده و زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

ابراهیم‌زاده در ادامه به بیان برگزاری باشکوه و پرمحتوای مراسمات مذکور تاکید و خواستار تبیین اندیشه‌های امام راحل در نسل نوجوان و جوان از طریق مدارس و دانشگاه‌ها شد.

وی بر برگزاری مراسم‌های متنوع در سراسر استان توسط ستادهای شهرستانی اشاره و بیان کرد: مراسم‌های برنامه‌ریزی شده در مرکز استان شامل پنجشنبه 13 خرداد ماه ساعت 17 در محل مدرسه علمیه معصومیه (سفیران هدایت) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، پنجشنبه 13 خرداد ماه ساعت 20 بعد از نماز مغرب و عشا درمحل حسینیه جماران با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری، جمعه 14 خرداد ماه سخنرانی ویژه سالروز ارتحال قبل از خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان است.

وی تأکید کرد: همچنین شنبه 15 خردادماه ساعت 10 صبح ویژه برنامه بزرگداشت قیام 15 خرداد در محل مسجد الرسول بازار با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی و شنبه 15 خرداد ماه ساعت 16 سخنرانی در جمع نیروهای نظامی و سربازان مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) به مناسبت قیام 15 خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعزام 3600 نفر از زائران وعاشقان حضرت روح‌الله به مرقد ایشان توسط کمیته اعزام و نیروی مقاومت بسیج، برگزاری مسابقات کتابخوانی از زندگینامه و وصیت نامه سیاسی الهی امام، برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس با موضوع اندیشه‌های امام خمینی(ره)، تبیین شخصیت آن امام بزرگوار از طریق سخنرانی در مساجد، صدا و سیمای استان و جراید کثیرالانتشار استان، برگزاری جشنواره روح خدا، شب شعر، طرح تلاوت نور و فضاسازی محیطی  نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است./922/101/ب3

ارسال نظرات