۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۲۹۵۵۳

اعتراض امام جمعه خوی از سفر رییس جمهور به شهرستان مهاباد

امام جمعه خوی به برنامه سفر رییس جمهوری به شهرستان خوی اعتراض کرد و گفت: مهاباد هیچ مزیتی بر سایر شهرها ندارد و برای مردم و ائمه جمعه استان این حرکت جای سوال است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام  سیدرضی موسوی ‌شکوری ظهر امروز در جلسه شورای اداری که امروز با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در آستانه بیست و هشتمین سفر استانی برگزار شد، به سفر حسن روحانی به مهاباد و سخنرانی وی در جمع مردم این شهرستان اعتراض کرد و افزود: مهاباد هیچ مزیتی بر سایر شهرها ندارد و برای مردم و ائمه جمعه استان این حرکت جای سوال است.


وی اظهار کرد: در این خصوص قبلا نیز پیام هایی داده شده بود اما تاکنون به این پیام ها توجهی نشده و این امر بعدها برای رییس جمهوری مشکل ساز خواهد بود.


حجت الاسلام شکوری با اشاره به قدمت 800 ساله شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: وجود علمای برجسته، حضور موثر در اتفاقات سیاسی کشور در گذشته، محوریت در تربیت تشییع، داشتن مسؤولان کلیدی در اداره کشور و تقدیم بیش از یک‌هزار شهید را می‌توان به عنوان شناسنامه ارزنده خوی نام برد.


امام جمعه خوی افزود: شهرستان خوی مردمی متدین و بافرهنگ و حوزه های علمیه با قدمت هشتاد ساله دارد که در استان و کشور بی نظیر است، منطقه آذربایجان به دلیل هم مرز بودن با کشورهای همسایه دایم مورد تجاور و تهدید بوده اما همیشه شهر خوی پایگاه مقاومت بوده است.


وی با بیان اینکه شهرستان خود راز عقب ماندگی رنج می برد،  تصریح کرد: کلنگی بودن دو بیمارستان، خاکی بودن 60 درصد از راه‌های روستاها، احداث پایانه و جلوگیری از کارشکنی‌ها، قتلگاه بودن جاده‌های ورودی، تعریض جاده رازی، نبود سرمایه‌گذار، نبود دانشگاه دولتی، مشکلات زیرساختی فرودگاه و برقراری پروازهای بیشتر، کارشکنی برای احداث سد و نبود پروژه‌های ملی در شهرستان خوی را می‌توان از عوامل عقب‌ماندگی این شهرستان نام برد.


وی افزود: ضعف در مدیریت اجرایی استان، عدم توزیع عادلانه بودجه، قصور در مدیریت شهرستانی و عدم هماهنگی بین آن‌ها، بی تفاوتی مردم در سرنوشت خویش، وجود اختلاف بین مسئولان شهرستانی در ادوار مختلف، حاکمیت بروکراسی اداری و حاکمیت آداب و رسوم غلط مردم نیز از جمله برخی دلایل عقب ماندگی‌های شهرستان خوی است.


امام جمعه خوی گفت: بروکراسی در اداره‌های شهرستان خوی موجب فرار سرمایه‌گذاران اقتصادی می‌شود و دولت ظاهرا نامه‌نویسی‌هایی در مورد مشکلات شهر از مسؤولان شهرستانی درخواست کرده است، ولی صراحتا اعلام می‌کنم این نامه‌بازی‌ها به نتیجه نخواهد رسید.


شکوری تصریح کرد: اگر در خوی دانشگاه دولتی احداث نشود  جفا در حق مردم این شهرستان خواهد بود و حدالامکان باید با تاییس دانشگاه علوم پژشکی موافقت شود و اینکه مرکزیت شهر بافت فرسوده دارد و با توجه به زلزله‌خیز بودن شهر خوی، دولت باید با همکاری بخش خصوصی این معضل را حل کند.


حجت‌الاسلام شکوری در پایان تأکید کرد: دوستی و دوست داشتن وطن هیچ اشکال شرعی ندارد و هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست اما نباید تبعیضی در این زمینه وجود داشته باشد و شهرها  نیز به وسیله دوستی وطن آباد می‌شود./936/203/ب3

ارسال نظرات