۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۲۹۵۶۷
استاد حوزه علمیه تبریز:

 ارتقای ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه آذربایجان ضروت دارد

مدیر سابق حوزه علمیه طالبیه تبریز با بیان این‍‌که نظام به برکت وجود حوزه و روحانیت شکل گرفته است، گفت: ارتقای ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه آذربایجان ضروت دارد.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که حمایت خیرین و مسؤولان لازمه احیای جایگاه حقیقی حوزه های علمیه آذربایجان است، اظهار داشت: متولی اصلی دین در جامعه حوزه های علمیه هستند، از این رو همگان باید در جهت تقویت این نهاد علمی تبلیغی گام بردارند.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه پاسبان شریعت و دین خدا هستند، خاطرنشان کرد: بالاترین ثمره این هدف برقراری نظام اسلامی بوده است، چنانکه امام راحل تربیت‌یافته مکتب حوزه علمیه بودند، بنابراین هر قدمی که در جهت تقویت حوزه و توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور برداریم، به نفع جامعه خواهد بود.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که هم اکنون از نظر کمبود فضای فیزیکی و آموزشی در حوزه های علمیه با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: از مسؤولان شهری و استانی استدعا داریم که دغدغه حوزه های علمیه آذربایجان و تبریز را داشته باشند، این نظام به برکت وجود حوزه و روحانیت شکل گرفته است.


مدیر سابق حوزه های علمیه طالبیه و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر این‌که متولیان حوزوی استان دغدغه توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را دارند، گفت: همه ساله استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه استان بسیار قابل توجه است، اما ظرفیت پذیرش همواره محدود بوده است.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به پیگیری های مستمر امام جمعه تبریز برای راه‌اندازی بزرگترین حوزه علمیه منطقه شمال غرب که به صورت جامع در استان آذربایجان شرقی و تبریز فعالیت خواهد کرد، گفت: برای جمعیت بیش از 2 میلیون نفری تبریز این تعداد طلبه بسیار کم و در حد ناچیز است.


وی تصریح کرد: هم اکنون مناطقی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که فاقد روحانی هستند، حتی گاه مشاهده شده 50 روستا در منطقه ای از وجود یک روحانی بی بهره هستند، حال باید دید که اهالی این مناطق مناسک و برنامه های دینی خود را چگونه اجرا می کنند.


گفتنی است، هم اکنون در تبریز حوزه های علمیه طالبیه، باقرالعلوم(ع)، امیرالمؤمنین(ع)، سفیران هدایت، حضرت ولی‌عصر(عج)، سالار شهیدان، امام صادق(ع)، صادقیه و الزهرا(س) و همچنین مرکز تخصصی سطح سه علامه امینی و نمایندگی مرکز جامعه المصطفی العالمیه قم فعالیت دارند./935/302/ب3

 

ارسال نظرات