۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۹۵۷۲
استاد جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد؛

نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف جامعه

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تعیین کننده بودن نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف جامعه گفت: رسانه‎ها باید به دور از لجبازی و کنش های سیاسی از مفهوم نصیحت با نیت خیرخواهی برای مسؤولان استفاده کرده و در صورت انحراف در رفتار و کردار آنان را درست را به آنها نشان دهند.
شعبانی

حجت ‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به مسأله جهاد و شهادت اظهار داشت: امروز فضای جهان را ابری از ظلمت و تاریکی فرا گرفته است.

 

وی به مقام شهدای مدافع حرم اشاره کرد و ابراز داشت: شهدایی که از حریم ولایت دفاع می کنند همچون چراغی، فضای تاریک جهان را روشن می کنند و مسیر هدایت را رهنمون می شوند.

 

استاد جامعه المصطفی با بیان این که در روایات نیز درباره اوضاع آخرالزمان توصیفات فراوانی شده است، گفت: در روایات نیز درباره جامعه جهان در آخر الزمان امده است که ظلم و بی عدالتی و ظلمت و تاریکی همه جای جهان را در بر می گیرد.

 

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم در این شرایط آخر الزمان نور امید و چراغ هدایت نوع بشر را برافروخته اند و فضای ظلمانی جامعه را تغییر داده اند و باید جامعه نسبت به جایگاه آنان توجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام شعبانی نقش رسانه ها را در ایجاد بسترهای رحمانی در جامعه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: رسانه ها می توانند با مطالبه گری خود و با درک درست از وقایع مسیر عدالت حوری را در جامعه جهانی ایجاد کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که شهدای مدافع حرم در روزگار کنونی وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت عملی در جامعه بر عهده گرفته اند، افزود: هدف اصلی خلقت بسترسازی و ایجاد فضای عدالت محوری در جامعه است و باید به صورت ویژه به این موضوع توجه کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تعیین کننده بودن نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف جامعه گفت: رسانهها باید به دور از لجبازی و کنش های سیاسی از مفهوم نصیحت با نیت خیرخواهی برای مسؤولان استفاده کرده و در صورت انحراف در رفتار و کردار و کردار آنان را درست را به آنها نشان دهند./302/979/ب1

ارسال نظرات