۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۲۹۵۷۳

مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی پایان یافت

سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امورخیریه در تمام شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
مسابقات قرآن

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه در استان آذربایجان شرقی با رقابت‌ تمامی شرکت کنندگان برای راهیابی به مرحله استانی برگزار شد که در نهایت نفرات برگزیده هر رشته عصر امروز معرفی و برای حضور در مسابقات استانی مرداد ماه سال‌جاری برگزیده شدند.


حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نتایج فرم‌های نظرسنجی نشان از آن دارد که  میزان رضایت شرکت کنندگان در مسابقات نسبت به سال‌‎های گذشته، افزایش یافته که این امر موجل دلگرمی متولیان برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی بوده است.


وی با اشاره به این‌که سطح کمی و کیفی مسابقات در سراسر شهرهای استان نسبت به سال گذشته بسیار بالا و قابل قبول بوده است، خاطرنشان کرد: حضور مسؤولان در مسابقات قرآنی باعث ایجاد حس همدلی و همزبانی با مردم خواهد بود و این امر موجب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می شود.


حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه به تمامی شهرستان‌های استان برنامه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رفع ایرادات ابلاغ شده است، تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی برای نفرات منتخب و برتر این دوره از مسابقات در راستای آماده کردن هر چه بیشتر آنان برای مسابقات کشوری برگزار خواهیم کرد تا استان هم در مسابقات کشوری و هم در مسابقات بین‌المللی به رتبه‌های مورد انتظار دست یابد.


همچنین حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی در شهرستان‌های استان در مقایسه با سایر مسابقات قرآنی از اهمیت برخوردار است، اظهار داشت: ولی عدم حضور نفرات برتر سال‌های گذشته جهت ایجاد شور و نشاط در مسابقات از نقاط ضعف محسوب می‌شد.


وی، ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه مجری مسابقات قرآن در سطح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی است که امسال تعداد شرکت‌کنندگان در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است، در حقیقت مسابقات قرآن ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به دستورات خداوند است.


حجت‌الاسلام مشهوری با اشاره به اینکه سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک و دو تبریز به صورت مشترک برگزار شد، خاطرنشان کرد: قرآن برای شخص ویا سازمان خاص نیست و همه باید به دور از موازی کاری‌ اقدام به ترویج معارف قرآنی، ایجاد شور و نشاط دینی در بین اقشار جامعه بکنند.


به گفته وی در آخرین روز رقابت‌های سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن تبریز، تمامی نتایج در شهرستان‌های استان اعلام شد که مراسم اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن از طرف اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تبریز در ۱۵ رمضان سال‌جاری تدارک دیده شده است که این مراسم با حضور عادل الباز، قاری مصری در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه تبریز(ع) خواهد بود./202/935/ب1

ارسال نظرات