۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۹۵۷۸
مدیر حوزه علمیه بهار:

تحقق اهداف انقلاب در گرو انقلابی ماندن حوزه است

مدیر حوزه علمیه بهار گفت: حوزه ها با انقلابی ماندن و حفظ روحیه انقلابی، ضامن تداوم این انقلاب و تحقق اهداف متعالی آن خواهند بود و در غیر این صورت بعید است انقلاب بتواند تداوم پیدا کند و به سرمنزل مقصود برسد.
حوزه

حجت الاسلام علی صوفعلی مدیر حوزه علمیه بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران گفت: بنا بر قول رهبر معظم انقلاب فضای مجازی عرصه ای است که در آن خیلی فعالیت های مفید و غیر مفید انجام می گیرد و دشمنان از این فضا در جهت گسترش شبهات دینی استفاده می کنند.

 

وی ابراز داشت: مقابله با هجمه های دشمن و پاسخ گویی به این شبهات در فضای مجازی وظیفه حوزه و روحانیت است اما اقداماتی که در این زمینه از سوی حوزه و روحانیت صورت گرفته است کافی نیست.

 

مدیر حوزه علمیه بهار اظهار داشت: اسلام ناب و اندیشه های ناب اسلامی همان اسلام سنت گرا و برگرفته از کتاب و احادیث اهل بیت است و اسلام ارتجاعی، اسلامی است که با تعصب فراوان و بدون درک حقایق روی اشتباهات و کج روی خود پافشاری می کند.

 

وی افزود: اسلام التقاطی یا همان اسلام آمریکایی نیز اسلامی است که اندیشه های باطل را در کنار اندیشه های درست قرار داده به گونه ای که اندیشه های باطل ثمره و حقیقت اندیشه های درست را تحت الشعاع قرار می دهند.

 

حجت الاسلام صوفعلی ابراز داشت: وقتی اندیشه های باطل اندیشه های درست را تحت تاثیر قرار دهد شخصی که جدید الفهم باشد اسلام را به گونه ای متوجه می شود که آن ها می خواهند، یعنی اسلامی که منحصر به مساجد می شود و نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی و حکومتی بی تفاوت است.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه ها گفت: هرگاه بزرگی از یک جامعه تاکید و سفارشی راجع به مسایل مهم به مردم داشته باشد و مشاهده شود که حرکت و عملی از سوی مردم اتفاق نیفتاده است دوباره نیاز به تاکید وجود خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه بهار اظهار داشت: حوزه ها نقش مهم و تعیین کننده ای در به ظهور رسیدن انقلاب داشته اند و نخستین پشتیبان انقلاب در آن زمان حوزه های علمیه بوده است توانسته اند با روحیه انقلابی این انقلاب را به این شکل و مشخصات به ظهور برسانند.

 

وی در پایان گفت: در زمان حاضر نیز حوزه ها با انقلابی ماندن و حفظ روحیه انقلابی، ضامن تداوم این انقلاب و تحقق اهداف متعالی آن خواهند بود و در غیر این صورت بعید است انقلاب بتواند تداوم پیدا کند و به سرمنزل مقصودی که ولایت فقیه مشخص کرده است برسد./302/979/ب1

ارسال نظرات